MÅSTE man ovanpå all kamp ha ångest över att man inte skickar mensblod till Aten nu också!?
Vi har försökt få barn i många år,nästan lika många år har jag varit medlem här. Trender har kommit och gått,men vissa har det ju hjälpt och tonen har varit i rätt anda så allt väl. Men nu tycker jag det börjar gå lite överstyr. Nu får man på skallen om man inte jagar läkare runt hela europa,kräver alla mediciner som finns,inte skickar sitt mensblod till Aten och sen förstås också åker på utredning dit. Man ska självklart ha TSH låååångt under 1-förvänta dig inte barn annars!,man måste ta Prednisolon minst 20 mg,man måste ta blodförtunnande,man måste få intralipider,man måste göra hysteroskopi,man måste göra laparoskopi,man måste göra Ah,man måste göra vad det nu heter "såra upp" livmodern inför ET,ja listan tar aldrig slut på allt man "måste" enligt vissa...
Förstår inte ni som propagerar för allt detta att det i sig stressar en!? Om man nu inte vill/orkar/kan/har råd med allt detta-ska man aldrig få förvänta sig att få barn då? Är det verkligen kört enligt er? Och varför den hårda tonen överallt? Jag kan absolut hålla med om att vissa av de här medicinerna och metoderna kan hjälpa vissa-absolut! men jag kommer aldrig tro att det är måsten och definitivt inte för alla! Men som det är nu får man ju bara ångest över att man inte gör det ena med det andra utan förlitar sig på embryona och de mediciner läkarna skrivit ut...