• L1ndh3

NAN ersättning?

Vi bytte till NAN från Semper pga våran 2 veckors fick magknip och nu läste jag på paketet att man måste kyla ned till 40 grader innan man blandar.. Finns det någon som vet om man ta kokt vatten från kylen och värma till 40 grader och sen blanda i istället??

• Svar på tråden NAN ersättning?
  • Blubban82

Ja, så gjorde vi... Tror inte att det blev exakt 40 grader utom en lagom temperatur som bebisen inte bränner sig på.

• Nyfikna72

Näe det går inte gud nåde dig om du gör fel, då får du hela familjeliv efter dig...... Vi har för övrigt mikrat allting till våra sex barn så alla gör ju som dom vill i slutändan.

• Smulan 89

Vi kokade vatten och tog därifrån. Ibland var det för varmt och då fick vi kyla det lite, ibland var det lagom och då var det bara att blanda. Ofta var det för kallt och då värme vi till bra ät-temperatur.

• anka22

Jag kokade 1-2 liter vatten och hade i kylskåpet, värmde sedan i micron.

• NLAL

Jag har alltid färdigkokat ca 1 liter vatten (i rätt temp) i en termos. Så sjukt smidigt vars man än är- om barnet bli urakut-hungrig så är det bara hälla upp och blanda, på natten när barnet ska äta så häller man bara upp och blandar så man behöver inte ens gå från sängen. När man är på stan eller i bilen, bara hälla upp och blanda och vattnet är rätt temp.

• L1ndh3
    Nyfikna72 skrev 2014-02-16 13:52:58 följande:
    Näe det går inte gud nåde dig om du gör fel, då får du hela familjeliv efter dig...... Vi har för övrigt mikrat allting till våra sex barn så alla gör ju som dom vill i slutändan.

Haha det är inte mikron som är problemet utan jag fattar inte varför dom skriver att man ska koka och kyla ned vattnet när man lika bra kan mikra kokt vatten till rätt temp.
Svar på tråden NAN ersättning?