• bakaenkaka

pedagogiska datorspel för 3-åring

Hej!

Finns det någon som har tips på pedagogiska dator-/mobilspel för en 3-åring?
    Babblarna är en favorit.
    Gärna gratis!

• Svar på tråden pedagogiska datorspel för 3-åring
  • Alexi

Finns massor. Sök på pappasappar.se på ålder och betyg så får du säkra och bra appar, jag laddar aldrig hem några som inte är testade där...

• bakaenkaka
    Alexi skrev 2014-02-15 15:32:28 följande:
    Finns massor. Sök på pappasappar.se på ålder och betyg så får du säkra och bra appar, jag laddar aldrig hem några som inte är testade där...

Tack! Det ska jag kolla!
    Fler idéer?
  • Caila

Alfons - finns både gratis och betalversion.

Pippispelet (Villa villekulla) kostar lite, men är mycket bra. Väl investerade pengar.

ABC på svenska var lysande när min treåring övade på att skriva bokstäver.

Lola-spelen

Gillar också toddler counting.

• Furstinna

Låter alla sina barn sitta med mobil/iPad/dator?

• pigglet
    Furstinna skrev 2014-02-15 16:46:13 följande:
    Låter alla sina barn sitta med mobil/iPad/dator?
    Nja, egentligen tycker jag inte att de behöver göra det alls. Första barnet, då hade vi varken dator eller mobil med spel, hon såg på tv en stund. Men sedan har vi fått allt mer teknikprylar, och de äldre barnen sitter ibland, då följer liksom de yngre med. Men vi har "strikta" gränser - 15 minuter/dag gäller för alla barnen.
  • Alexi

Vi gör ingen skillnad mellan tv eller Ipad, fast egentligen föredrar jag spel på Ipad för tv.

• nozpa

Oj va många bra tips! Vi har bara pippi installerat. Men ska ta hem lite fler och kolla av dom. Just nu "spelar" hon bara pet rescue (rädda pandan) och lyssnar på spotify.

• Malvaspappa

Tocaboca har en teaparty-variant. Där dukar man fram fika fint, hjälper gästerna att fylla på faten och slutligen diskar man. Jätterolig!

• bakaenkaka

Tack för alla tips! Nu måste vi botanisera bland förslagen.
    Ett vi själva har hittat är Radioapan, det uppskattas verkligen!

Svar på tråden pedagogiska datorspel för 3-åring