• pilli

Ersättning på BB?

Har funderat på hur "man gör" om man har tänkt flaskmata direkt från start. Tar man med sig sin egna ersättning eller har dom på BB man kan ta av? Vilket märke brukar dom ha där isf? Jag har funderat på att köpa hem Sempers ersättning. Ska jag ta med mig en kartong till förlossningen när det är dags då eller löser dom det där med de? Vet att dom kan bistå med det om amningen inte fungerar alls men annars då? Flaskor är redan nerpackade men är så kluven på märke på ersättning så det har jag inte köpt än. Ursäkta alla frågor men hoppas att någon kan svara på några iaf :)

• Svar på tråden Ersättning på BB?
  • linnn89

Hej

När jag var på bb såg jag att de hade ersättning och jag tror man bara säger till MEN om jag vore du skulle jag välja NAN märket då jag upplever det mycket bättre fast andra säger att Semper och NAN är likadana. Illafall på bb jag har varit på använder de baby Semper eller vad den heter.. Om du tänker åka utomlands senare så tänk på att använda NAN redan från början då du hittar den överallt o då slipper du byta ersättning...

• amiofo

Vet faktiskt inte, men fråga sin bm el ring.och fråga. Har du redan bestämt sig så skriv det i ditt brev så slipper du tjat från bb. Annars hade jag tagit med lite för säkerhets skull och behövs det inte så är det ju bara att ta hem igen.

Lycka till med bebisen.

• viseversa

Dom äter bara några ml ersättning i början så du får det på bb. Ta inte med dig en kartong ersättning. Ganska otympligt att ha med sig när det finns ersättning på plats.

• purple box

Det är olika vilken ersättning det har. Ringa och fråga. Min har Nan vilket känns dumt för den nan finns inte i pulverform längre. Ang nan vs babysemp är det olika för barn. Ta med en tetra babysemp om de inte har den där.

• Lindsey Egot the only one

Jag har ammat mina fyra första barn och min femte i tre veckor. Jag kan tyvärr inte amma pga medicinen jag äter och har heller aldrig tänk på detta tidigare men nu inför sjätte barnet kommer jag ju behöva ersättning från start. Till yngsta sonen hade vi sempers lemolac men jag tycker all sempers klumpar. Nu är han snart fyra år och har ätit nestle mild välling sedan han var två år och den klumpar inte alls så jag kommer nog köra på NAN med MaM anti kolik flaskor. Bor du nära Ullared eller ska dit är MaM antikolik flaskan billigare där. Jag kommer nog ta med ett paket NAN så jag får den sorten jag vill ha från början. Tar även med mig pampers blöjor då bb bara tillhandahar libero (världens sämsta blöja)

• nozpa

Här hade dom semper på BB. Gett till bägge mina. Hade inte tagit med egen. Första barnet så blandade dom och kom in med när man sa till. Andra så ville jag sköta det själv så då visade dom bara var allt fanns. Inga problem eller så. Fast dom hade inte flaskor. Bara kopp. Men det är perfekt för dom små.

Har använt NAN hemma till barnen. Fått för mig att den är lite mildare för magen än semper.

• Kate Lynn

Hos oss hade de också Baby Semp, vi hade med några tetror NAN själva, samt egna flaskor. Vi var på ett bb-hotell efter förlossningen där det inte fanns ett fikarum/kök utan en restaurang på ett annat våningsplan i stället. Därför fanns inte heller mikrovågsugn eller någonstans att diska. Värma ersättningen kunde vi göra i vattenbad (det fanns en vattenkokare på rummet, men det skulle nog funkat fint att värma ersättningen mha varmt vatten från kranen), men diska flaskorna var svårare... Ta med lite diskmedel och en flaskborste om du kommer vara på ett liknande ställe!

• honeydew

Här (Gävle) så finns det semper ersättning som man får. Ring på klockan så fixar de. Tyckte det var bäst att ha med sin egen flaska så bebis vänjer sig (men det fanns att låna också). Ville man ha nån speciell ersättning så kan man ta med och de fixar varmt vatten.

Det är lika ifall man behöver åka in akut till barnkliniken, så är det ingen panik om man inte hinner få med sig allt, kan vara lugnande att veta ifall det skulle ske.

• phillipha
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-15 10:29:59 följande:
    Jag har ammat mina fyra första barn och min femte i tre veckor. Jag kan tyvärr inte amma pga medicinen jag äter och har heller aldrig tänk på detta tidigare men nu inför sjätte barnet kommer jag ju behöva ersättning från start. Till yngsta sonen hade vi sempers lemolac men jag tycker all sempers klumpar. Nu är han snart fyra år och har ätit nestle mild välling sedan han var två år och den klumpar inte alls så jag kommer nog köra på NAN med MaM anti kolik flaskor. Bor du nära Ullared eller ska dit är MaM antikolik flaskan billigare där. Jag kommer nog ta med ett paket NAN så jag får den sorten jag vill ha från början. Tar även med mig pampers blöjor då bb bara tillhandahar libero (världens sämsta blöja)

Varför är libero blöjor sämst tycker du?
  • Lindsey Egot the only one
    phillipha skrev 2014-03-01 11:03:59 följande:

Varför är libero blöjor sämst tycker du?
    De har bara läckt på mina barn oavsett storlek eller sort. Sedan luktar det illa tycker jag och även min man och andra som bytt blöja på våra barn. Jag har alltid gillat pampers just för att de har aktiv fit som dagblöja och baby dry som nattblöja. Just nu använder sonen easy up. De läcker inte på natten men det gör libero up & go. Och nu är han så stor att blöja känns man öppnar och stänger känns fel då han utan problem går på toaletten på dagtid men ännu inte vaknar på natten om han blir kissnödig.

Pampers har även underjams pyjamasbyxor för barn som sängväter. Nu är min son lite för liten för dom ännu men om han inte kan hålla tätt så får vi kanske använda dom också.
Svar på tråden Ersättning på BB?