• Anonym (Ssk student)

Oförstående lärare

Hej!

Jag är sjuksköterskestudent och har just nu psykiatri praktik. Jag blev placerad på en avdelning för missbrukare och jag har gått några dagar nu och mår SKIT. Jag har flera familjemedlemmar med missbruk, jag kommer varken bra överens med handledare eller kursare. Jag vill byta praktikplats. Jag har pratat med min lärare och hon säger att det är inte farligt att må dåligt , bit ihop, kämpa osv osv osv. Jag har förklarat hur jag känner, hur jobbigt det är för mig och att jag inte kan ge 100 procent men hon fattar inget!!! Så frustrerande. Vad ska jag göra? Ngn som har tips?

• Svar på tråden Oförstående lärare
  • frappa
    Anonym (Ssk student) skrev 2014-02-14 14:12:47 följande:
    Hej! Jag är sjuksköterskestudent och har just nu psykiatri praktik. Jag blev placerad på en avdelning för missbrukare och jag har gått några dagar nu och mår SKIT. Jag har flera familjemedlemmar med missbruk, jag kommer varken bra överens med handledare eller kursare. Jag vill byta praktikplats. Jag har pratat med min lärare och hon säger att det är inte farligt att må dåligt , bit ihop, kämpa osv osv osv. Jag har förklarat hur jag känner, hur jobbigt det är för mig och att jag inte kan ge 100 procent men hon fattar inget!!! Så frustrerande. Vad ska jag göra? Ngn som har tips?

Prata med din handledare, och se vad man kan göra.
    Och acceptera inte att du ska bita ihop.

Acceptera inte lama argument att du en dag ska jobba med detta.

För det kan du direkt säga att du har själv har valet till vilka jobb du ska tacka ja till och jobba med.

Men fråga på din praktikplats(chefen/handläggaren där) eller en kurskamrat om det finns någon du kan byta med.

Och acceptera inte att du blir överkörd.

Svar på tråden Oförstående lärare