• MalinEddie

Tre nätter med nanny på tv 4, vilket skitprogram!

Någon mer som ser detta? Jag blir riktigt upprörd!
    Jag ser redan här på FL att föräldrar är påverkade och undrar "ska man göra som nannyn på tv?" och det är hemskt att osäkra föräldrar påverkas av de metoder som förespråkas i programmet. Jag tänker t.ex på att låsa in barn som vill komma upp ur sängen och söker uppmärksamhet och närhet. Det är inte okej någonstans att låsa in ett barn eller neka det någon form av respons.
    Jag hoppas att de flesta är klokare än att ta till sig av detta.

Avskyr CIO-metoder.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-13 21:06
    Tre dygn med nanny heter det. Rätt ska vara rätt.
  • Svar på tråden Tre nätter med nanny på tv 4, vilket skitprogram!
  • Lilla W

Satt precis och tänkte samma sak. Barnen var ju helt förtvivlade och mamman bara låste dörren till sitt sovrum. Från att ha fått sova med sin mamma varje natt, tänk va förvirrande och läskigt! Och nannyn kallade det själviskt av mamman att låta barnen komma till hennes säng på natten. VARFÖR tror vi i västvärlden att det är det är typ skrivet i nån naturlag att barn ska sova själva....?

• Anna87an

Men hon hade ju ingen koll heller. Barnen hade ju noll i respekt för henne. 2 timmar och springa runt innan barnen somnade. Hur hade ni gjort då?

• MalinEddie
    Anna87an skrev 2014-02-13 21:18:46 följande:
    Men hon hade ju ingen koll heller. Barnen hade ju noll i respekt för henne. 2 timmar och springa runt innan barnen somnade. Hur hade ni gjort då?
     Det finns hur mycket som helst mellan att gå från en trygg famn till att låsa dörren om ett barn vilket jag hoppas de flesta tycker är oacceptabelt. Tyckte du det var rätt att låsa dörren om barnen?
    Avskyr CIO-metoder.
  • Lilla W

Det finns väl ett mellanting mellan att låsa dörrar och att låta dom springa omkring? Jag hade lagt mig med bägge barnen i en och samma säng, sjungt, läst sagor, sovmusik, klappat osv men inte låtit dom komma upp.

• Anna87an

Nej det såg lite brutalt ut.

Men Lilla W om dom somnar med dig. Vill dom inte somna med dig mitt i natten då oxå om dom vaknar?

• Annea

Det är dessutom emot svensk lag att kränka ett barn fysiskt och psykiskt. Tv4 borde ha skrivit en förtext till programmet varje gång det visas (om de lär ut metoder som är olagliga i Sverige).

• MalinEddie

Många barn nattvandrar oavsett var de somnar. Vill man inte sova med barn i sängen får man leda tillbaka dem gång på gång? Vill de vara nära, stanna en stund och sedan gå tillbaka till sin säng?
    Att låsa dörren om ett barn är elakt. Minst sagt.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Annea skrev 2014-02-13 21:37:17 följande:
    Det är dessutom emot svensk lag att kränka ett barn fysiskt och psykiskt. Tv4 borde ha skrivit en förtext till programmet varje gång det visas (om de lär ut metoder som är olagliga i Sverige).
    Ja, det hade varit på sin plats.
    Avskyr CIO-metoder.
  • Dragonfly
    Annea skrev 2014-02-13 21:37:17 följande:

Precis! Var det inte nyss en förälder som dömdes för att låst in barnen i sovrummet på nätterna?
Svar på tråden Tre nätter med nanny på tv 4, vilket skitprogram!