• Sansam

Tips och råd inför heminsemination

Hej!

Jag är en ensamstående kvinna på 33 år som snart ska göra mitt sjätte försök att bli gravid genom heminsemination. Ber om tips och råd från er som har lyckats.

Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...

- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
    - Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
    - Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
    - Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
    - Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.

Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips och råd inför heminsemination
  • mana

Nä, den där listan låter som det vi gjorde när vi fick vår dotter på andra försöket heminsemination för några år sen! Vi inseminerade dagen efter lh-stegring och sen sägs det att en orgasm kan hjälpa : )
    Så det är nog bara att hålla ut och kämpa på, mellan 5 & 10 försök är nog tyvärr inte orimligt...
    LYCKA TILL!

• Sansam

Hej Mana!

Tack för ditt svar! Då är det bara att försöka lite till på samma sätt då. Frustrerande när det inte funkar och längtan är så stor bara.

Orgasmen har jag testat den oxå, men "glömde" den på listan????

Får jag fråga hur stor spruta ni hade och om ni hade en slang eller inte på? Sprutade ni snabbt eller långsamt?

• pollinator
    Sansam skrev 2014-02-13 15:50:00 följande:
    Hej!

Jag är en ensamstående kvinna på 33 år som snart ska göra mitt sjätte försök att bli gravid genom heminsemination. Ber om tips och råd från er som har lyckats.

Så här har jag gått tillväga vid mina fem misslyckade försök...

- Jag har haft koll på min ägglossning och har inseminerat en eller två gånger per cykel precis innan eller på ägglossningsdagen.
    - Donatorn har gjort sitt i en kopp och sen har han dragit upp sperman i sprutan (5 ml eller 10 ml).
    - Ca 5-10 min efter det har jag inseminerat. Har sprutat in ganska snabbt.
    - Har haft en kudde under mig för att få lutning och har vilat i 30 min - 2 timmar.
    - Jag har dragit ner mitt snusande till max två prillor om dagen och dricker max två koppar kaffe om dagen. Har undvikit alkohol mellan äl och mens.

Hur gjorde ni? Är det något jag inte tänkt på som kan öka mina chanser nästa gång?

Tacksam för svar!
    Hej, låter som du är på rätt väg..ge det tid bara..håller tummarna för dej;)
  • mana

Ingen slang, 5 ml spruta, lite i taget under några min. Sen vila en stund på en kudde som du skrev. Men jag tror som sagt att det är tålamod vi alla behöver.  Många barn blir ju till av bara en droppe som kommit fel osv. Vi har gjort många syskonförsök utan resultat nu (förutom tidigt missfall) och förstår verkligen din frustration, men jag tror inte vi gör fel utan att vi måste vänta hur olidligt det än är :(  Lycka till!

• Augustibarn

hej

Tror också det är att fortsätta kämpa... och försöka komma när du sprutar in.
    hoppas det biter snart..
    jag ska själv sätta igång nu i dagarna med heminsem :) ska bli så spännande :)

lycka till :)

Svar på tråden Tips och råd inför heminsemination