• chiapudding

Vad skulle era barn äta på en vegetarisk buffé.

Min erfarenhet av andra barn är att de knappt äter grönsaker alls? Har jag fel eller har jag bara "fel" barn i min närhet? Mitt barn skulle få i sig en hel del även om det var veg buffé, trots att hen även är köttätare. För att hen har stående inslag av grönt hemma, det är för oss största delen av tallriken och kött är tillbehöret. Inte tvärtom som jag märker att de flesta har det. Men vad skulle era barn äta på en grönsaksbuffè...fantisera om obegränsat med grönt. Vad äter ditt barn?

• Svar på tråden Vad skulle era barn äta på en vegetarisk buffé.
  • Mercurialis

Mitt äldsta barn skulle äta broccoli, morötter, majs och gröna ärtor.
    Mitt yngsta barn skulle äta gul paprika och morötter.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Balahir

du ställer två frågor.

först vad barnen skulle äta på en vegetarisk buffé. sen vad dom skulle äta på en grönsaksbuffé.

för du menar väl inte att det är samma sak?

• chiapudding

Nej, det har du rätt i!!! Jag menar det sista. Jag omformulerade målet under tiden jag skrev och så gick det för snabbt när jag klickade iväg. Förlåt otydligheten.

• Miew

Sonen: allt som inte ser för nyttigt ut. Vilket jag inte fattar att han börjat med då han alltid ätit allt med god aptit. Även spenat, brysselkål osv.

Dotter 1: allt som "ser" gott ut, hon äter med ögonen. Gärna färgglatt och inte för blandat.

Dotter 3: hon skulle pröva det mesta som inte är blandat. Alltså hon vill ha sin gurka för sig, tomater för sig osv.

De har alltid mycket grönsaker vid maten och vi har odlat lite själva. De får sina idéer i faser om vad som är gott eller ej men jag fortsätter sätta fram som jag alltid gjort.

• Fru Mamma

Båda biobarnen skulle äta allt, trots att vi sällan har grönsaker till maten hemma (jag har sjukt dålig fantasi när det gäller grönsaker, vilket främst beror på okunskap, men eftersom jag inte har intresse för att bättra på kunskaperna, och eftersom dom får så fina salladsbuffeer på dagis och skola, så ser jag det inte som nödvändigt att ändra på det, i dagsläget iallafall skulle grönsakerna på skola och dagis försämras, eller om barnen av någon anledning slutade äta grönsaker där, skulle jag definitivt göra en kraftansträngning för att förbättra mina grönsakskunskaper.)

Bonus skulle äta gul och röd paprika, och gurka.., kanske majs också.

• Lowika

Min son dissar oftast köttet och äter helst grönsaker och pasta/ris/potatis. Dock ska grönsakerna helst vara råa.

• Tezz01

1-åringen skulle äta allt och 8 -åringen inte mycket, lite paprika, gurka och majs

• RubyRed

Allt som är grönt + morötter för den stora. Den lilla äter allt i princip :)

• Bling1975

På en vegetarisk buffe med tillagad mat hade hon nog ätit det mesta förutom saker med potatis eller ägg.

På ett salladsbord skulle hon nog vara lite mer skeptisk. Vi äter sällan "sallad" vid sidan av utan har mycket grönsaker i maten. Men majs, ärtor, lök, gurka, oliver, tomat och morot vet jag att hon gillar.

Svar på tråden Vad skulle era barn äta på en vegetarisk buffé.