• Nasset

Min bonus son driver mig till vansinne!

Det är såååå svåååårt! Min familj: Jag, sambon, mina två barn och hans två barn. De är 5-9år. Vi är otroligt lika i det mesta jag och mi sambo - men då det kommer till hans son är vi på olika universum! Verkar som om pojken får göra vad som helst utan konsekvenser. Medan jag behandlar alla barnen lika så gör han stor skillnad. Han säger aldrig till på skarpen. Låter honom pilla på allt. Han har sönder saker. Lägger bort saker. Både farligt och viktigt försvinner och går sönder. Pojken pillar på nåt å vips är det trasigt. Allt från lillasysters pärplatta till möbler. Han strör saker och kläder omkring sig som om en orkan dragit fram. Kladdar med allt och torkar av sig på sina kläder som sedan hamnar i möblerna. ... Ute snöar spadar och åkdon över.
    Jag har tjatat i två år - jag orkar inte längre tjata. Pojken visar tydligt att han inte lyssnar på mig. Han trotsar på ett kaxigt nonchalant sätt. Bara pappa som gäller. När jag river ifrån blir pojken såååå arg, ibland våldsam.

vad ska jag göra????

//Trött och ledsen

• Svar på tråden Min bonus son driver mig till vansinne!
  • Ramborg

Du kan inte göra nåt så länge du inte är överens med pappan. Han verkar tycka det funkar ok, självklart lyssnar pojken inte på dig då.

Du borde bli vansinnig på din sambo istället.

42.
  • nattregn

Du har hamnat i tjatträsket hemska grepp. Fy fan vad tråkigt det är att vara där, eller hur?
    Måste rekommendera en bok som heter "fem gånger mer kärlek", om du gör alla övningar i den så lovar jag att du kommer ur tjatträsket och får en helt annan respons från din bonusson. 

• Paulie00

Hur har det gått för dig?

• Nasset

Lugna samtal med sambon och tålamod har lett till att även sambon nu markerar och säger ifrån. <3 Men det är fortfarande inte helt ok - men acceptabelt Det är så mycket mer runtomkring som är så svårt att få ner i pränt här... men... på det stora hela - mycket bättre. Gör mycket att få skriva av sig värsta ilskan och få feedback från Er <3

• Paulie00
    Nasset skrev 2014-04-03 08:36:23 följande:
    Lugna samtal med sambon och tålamod har lett till att även sambon nu markerar och säger ifrån. <3 Men det är fortfarande inte helt ok - men acceptabelt Det är så mycket mer runtomkring som är så svårt att få ner i pränt här... men... på det stora hela - mycket bättre. Gör mycket att få skriva av sig värsta ilskan och få feedback från Er <3
    Det finns hopp, alltså. Jag är där nu och känner att jag inte orkar mer.
Svar på tråden Min bonus son driver mig till vansinne!