Är det kört denna månad?
Först lite bakgrund. Jag har äggstockar med PCO-utseende och tre MA i bagaget. Har drabbats av uteblivna ägglossningar sedan det senaste missfallet i augusti 2013. Min gynekolog har följt mina cykler genom regelbundna VUL och jag har således någorlunda bra koll på utvecklingen "där inne". "Lider" dessutom av oregelbundna menscykler.
I januari fick jag äntligen spontan ÄL. ÄL-testet var dock positivt i tre dagar:
Första ÄL-testsutslaget var den 29:e januari. Den 30:e januari kunde gyn konstatera via VUL att ÄL var på gång, men hade ännu inte ägt rum. ÄL-test positivt. ÄL-test positivt den 31:a jan. Den 3:e feb konstaterade gyn att ÄL hade ägt rum, utan att vara mer specifik än så. Fick samtidigt progresteron utskrivet med anledning av tidigare MA. ÄL ägde alltså rum någon gång mellan 30:e jan och 2:a feb. Jag har läst till mig att sannolikheten är störst att ÄL ägde rum då ÄL-testsutslaget började bli svagare, alltså den 1:a februari. Andra källor menar dock att ÄL sker upp till 48 timmar efter första positiva utslaget. Vet ej vilken teori stämmer. Har ni några egna erfarenheter av detta?
Idag, den 12:e februari, testade jag negativt med CB Digital. Är det kört eller finns det fortfarande hopp? Har ingen koll på mitt BIM-datum, dels på grund av oregelbundna cykler och dels på grund av progresteronet som kan försena mensen. Blev lite nedslagen, eftersom det verkar som att många plussar supertidigt med CB.
Har alla graviditetssymptom, vilket givetvis beror på progresteronet. Kan därför inte "känna efter". Vad tror ni; kan jag fortfarande hoppas på ett plus?