• Anonym (Fundersam)

Är det kört denna månad?

Först lite bakgrund. Jag har äggstockar med PCO-utseende och tre MA i bagaget. Har drabbats av uteblivna ägglossningar sedan det senaste missfallet i augusti 2013. Min gynekolog har följt mina cykler genom regelbundna VUL och jag har således någorlunda bra koll på utvecklingen "där inne". "Lider" dessutom av oregelbundna menscykler. 

I januari fick jag äntligen spontan ÄL. ÄL-testet var dock positivt i tre dagar:

Första ÄL-testsutslaget var den 29:e januari. Den 30:e januari kunde gyn konstatera via VUL att ÄL var på gång, men hade ännu inte ägt rum. ÄL-test positivt. ÄL-test positivt den 31:a jan.  Den 3:e feb konstaterade gyn att ÄL hade ägt rum, utan att vara mer specifik än så. Fick samtidigt progresteron utskrivet med anledning av tidigare MA.  ÄL ägde alltså rum någon gång mellan 30:e jan och 2:a feb. Jag har läst till mig att sannolikheten är störst att ÄL ägde rum då ÄL-testsutslaget började bli svagare, alltså den 1:a februari. Andra källor menar dock att ÄL sker upp till 48 timmar efter första positiva utslaget. Vet ej vilken teori stämmer. Har ni några egna erfarenheter av detta?

Idag, den 12:e februari, testade jag negativt med CB Digital. Är det kört eller finns det fortfarande hopp? Har ingen koll på mitt BIM-datum, dels på grund av oregelbundna cykler och dels på grund av progresteronet som kan försena mensen. Blev lite nedslagen, eftersom det verkar som att många plussar supertidigt med CB. 

Har alla graviditetssymptom, vilket givetvis beror på progresteronet. Kan därför inte "känna efter". Vad tror ni; kan jag fortfarande hoppas på ett plus?
  • Svar på tråden Är det kört denna månad?
  • Anonym (Fundersam)

Tack för ditt svar. Jag har alltså uppfattat det rätt om att det är kört om plusset uteblir 10 till 13 dagar efter ÄL (det var väl ungefär där jag befann mig igår).  

Jag funderar i sådant fall på om det är värt att fortsätta ta progresteronet. Med tanke på mina redan oregelbundna cykler, vill jag inte råka försena mensen ännu mer. Gyn har ordinerat progresteron fram till mens, men tänk om mensen aldrig kommer på grund av det?

Telefontid till gyn finns tidigast om två veckor. 

• Anonym (Inte kört!)
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-02-13 06:47:38 följande:
    Tack för ditt svar. Jag har alltså uppfattat det rätt om att det är kört om plusset uteblir 10 till 13 dagar efter ÄL (det var väl ungefär där jag befann mig igår).  

Jag funderar i sådant fall på om det är värt att fortsätta ta progresteronet. Med tanke på mina redan oregelbundna cykler, vill jag inte råka försena mensen ännu mer. Gyn har ordinerat progresteron fram till mens, men tänk om mensen aldrig kommer på grund av det?

Telefontid till gyn finns tidigast om två veckor. 

Det är inte alls kört!
    Det finns många som plussar Dagar efter BIM.

BIM Sker i regel 14 dagar efter ÄL, dvs att du bör ha BIM på Söndag senast tänker jag.

Om ingen mens dyker upp till Söndag, så skulle jag ta ett test igen.
    Sluta inte med progesteronet ännu.

• Anonym (Fundersam)

Uppdaterar för eventuella framtida svarssökares skull.

Ännu ingen mens i sikte. I enlighet med ovannämnda råd tog jag ett gravtest idag (den "senaste" BIM-dagen). Såg negativt ut, eventuellt kunde man skönja ett väldigt svagt streck. Hur som haver tycker jag att det var väl svagt för BIM. 

Tänker ta progesteronet i två dagar till, tills kuren är slut, och ta ett sista gravtest. Sedan får naturen ha sin gilla gång.  

• Detoxtjejen

Fast det låter ju inte kört om det finns ett streck.

• ClaraV

Vilk en jävla röv människan som svarade först är. Det är inte kört för dig. Jag plussade dagen innan bim men var väldigt svagt. Testade lika svagt på bim samt dagen efter och trodde det var kört. Är i vecka 15 nu. Varit på ul och fått bf och det stämmer perfekt med när jag testade. Ett svagt plus är ändå ett plus.

• Anonym (Fundersam)

Jag förstår vad du menar, men det var så pass svagt att jag inte vågar hoppas på att det var annat än önsketänkandeGlad. Tar ett test till om två dagar, för säkerhets skull. Har kommit över ett 10 mIU/ml-test. Om det inte visar någonting på tisdag, är det förmodligen läge att släppa det här. 

Svar på tråden Är det kört denna månad?