• camus

Uppskattar ni kvinnor stil?

Jag har en känsla av att en del män är stilmässigt överklädda relativt kvinnors preferenser. En Snyggt skuren kavaj och högkvalitativ skjorta och ett par randsydda skor med lädersula uppmärksammas mest av andra stilmedvetna män. Kvinnor vill tycks föredra Paradisehotell-looken eller möjligen dressman-killar. Är det verkligen så tragiskt att ni kvinnor verkligen fördrar farfarströja, slitna jeans, tumring, mysbyxor, peak performancejacka osv framför t ex kläderna nedan?

Inspiration från Eton

Gieves&Hawkes AW 2013 - Hand Tailored in Britain

• Svar på tråden Uppskattar ni kvinnor stil?
  • Majsan70

Inget som faller mig i smaken. Å andra sidan är inte tumring och mysbrallor heller ett alternativ. Man kan vara snyggt klädd i jeans och t-shirt, eller jeans och skjotrta. 

Det är inget tragiskt i att smaken är som röven..klöven.

• Siilje

Nu gillar jag vare sig paradice hotel looken eller looken du visar här men jag vet inte om jag tycker det är så tragiskt.

Folk gillar vad dom gillar

• Gazetto

Jag gillar både stilen i bilderna och en rockig stil. Men även slitna jeans och skojorta/tröja kan ju vara snyggt.

• Roxanan

Jag fullkomligt älskar män som har bra känsla för stil. Inte någon dokusåpa-stil utan män som kan klä sig ordentligt. Som inte ser kavaj och skjorta som det mest uppklädda man någonsin behöver bära. Någon som har förmågan att uppskatta djupare parfymer än Axe eller JPG. Klädsnobberi är sexigt.

Göteborgare i hjärtat
  • lykantrophona
    Virriga Vera skrev 2014-02-12 21:17:06 följande:
    Men det finns ju olika stilar inte bara en. Allt har sin tid och plats.
    Precis. Bilderna som TS laddat upp är okej, men inget mer. Inget som får mig att börja spana in en kille direkt (kan vara frisyrerna också som förstör).

Själv föredrar jag välsittande kostymer, men vanligt folk går ju inte klädda så hela tiden och det förstår jag. Min kille tänker väl inte så mycket på hur han klär sig, men jag har iaf lyckats övertala honom till att slänga en del av hans gamla urtvättade kalsonger... Men han klär sig okej, inget fult direkt, bara lite tråkigt.

Men ja, jag uppskattar välklädda män och har t o m en avdelning i min porrmapp bara för det. ;)
  • camus

Era svar belyser lite av min poäng.

Bilderna kommer från olika källor, men jag påstår att de representerar exempel på vad stilsäkra och medvetna män tycker är snyggt. En bild kommer från en av de främsta skrädderierna i London som syr på beställning och efter måtttagning (s k bespoke). En annan bild är från Italien och en är en inspirationsbild från Sveriges främsta skjorttillverkare.

Men, all denna spets i god stil är helt ointressant i kvinnors ögon. Där går det det lika bra med selleri...förlåt jeans och t-shirt.

• lövet2

Jag gillar inte stilen på bilderna, nej. Killen ser ut som en fjant.

• camus
    Roxanan skrev 2014-02-12 21:14:58 följande:
    Jag fullkomligt älskar män som har bra känsla för stil. Inte någon dokusåpa-stil utan män som kan klä sig ordentligt. Som inte ser kavaj och skjorta som det mest uppklädda man någonsin behöver bära. Någon som har förmågan att uppskatta djupare parfymer än Axe eller JPG. Klädsnobberi är sexigt.
    Jag blir rörd. Det finns hopp.
  • Siilje

Kläderna är det egentligen inget fel på men jag har väldigt svårt för sådana sliskiga frisyrer.

Hur som helst, vad somn är stilsäker eller inte är en smaksak, allt är relativt.

Nu ser jag inte på paradise hotel men det finns ju ett ganska stort spann med andra stilar också. Det behöver ju inte bara stå mellan det där o slitna jeans eller vad du sa.

Svar på tråden Uppskattar ni kvinnor stil?