• mamigelica

hinnsvepning v37+5

Hej, tänkte höra med er som gjort hinnsvepning,! Hur blev eran resultat? När gjorde ni den, och funka de? Jag gjorde min igår 08,30ca, då barnmorskan sa ja var öppen 2cm och bebisen huvud kände hon, hade små "menavärkar" efter men sen hände inget, på natten hade ja kraftiga värkar, men nu dagen efter känner jag inget alls,,, har gett upp hoppet om att de ska starta, någon som har haft liknande och fött någon dag efter?

• Svar på tråden hinnsvepning v37+5
  • emmisss

Hur kommer det sig att du gjort det relativt tidigt?

Jag var öppen 3 cm utan att jag känt det i vecka 40+1, gjorde hinsvepning inför en igångsättning dagen efter, fick mensvärk efteråt och när de kollade mig dagen efter var jag öppen 5cm...sen tog dom vattnet...

Vet inte hur det hade gått om jag inte hade blivit igångsatt...

• mamigelica

Emmisss, fick göra de nu pågrund av svår foglossning, ischias + gravid klåda! Så hon ville hjälpa mig på traven lite, hon trodde att de inte va så långt kvar även om detta inte skulle funka på mig, fick mitt förra barn 5 dagar tidigt,! Man vill dock inte hoppas för mycket! Men inte lätt å sluta tänka på de vill ha min bebis nu

• emmisss

Ok! :) min första kom 3 dagar för tidigt, med nr två gick jag över tiden 2dagar innan dom satte igång mig i v 40+2...

Så jag vet inte hur många dagar över tiden jag skulle gått om hon inte satte igång mig...

Svar på tråden hinnsvepning v37+5