• Anonym (Orolig mamma)

Vill göra slut, men vågar jag?

Hoppas jag skriver i rätt forum. Kan börja med att berätta varför jag skriver här. Det är så att jag och min nuvarande pojkvän har en liten dotter på sex månader tillsammans, och vi har under en längre tid bråkat och inte riktigt kommit överens och nu är det så att jag har fått nog och vill verkligen göra slut och lämna honom. Men jag vågar inte då jag är rädd för att förlora min dotter. Så nu tänkte jag höra med er hur stor chans ni tror att jag kan ha att få vårdnad om mitt barn. Vårt levnadstillsånd; varken jag eller min "pojkvän" har jobb, han studerar (och får pengar via csn) och jag har vart hemma på mammaledighet. Vi går båda hemma och han åker bara iväg på tisdagar (pluggar på distans) så vi går konstant varandra på nerverna. I alla fall, nu har mina dagar (föräldrapenning) tagit slut så han fört över sina dagar till mig. Så det är min enda inkomst. Vi har delad lägenhet som vi hyr, så vi kommer båda antagligen få flytta och jag kommer troligtvis få lov att ta hjälp utav socialen till jag fått jobb. Så nu undrar jag, har han större chans att få vår dotter än mig? Jag tar hand om henne 90% av tiden, känner henne utantill nu och vet vad hon vill ha, dessutom vill hon vara hos mig hela tiden nu (mammaperiod) och jag älskar henne mer än något annat på denna jord. Så vågar jag göra slut utan att riskera att förlora min dotter?

• Svar på tråden Vill göra slut, men vågar jag?
  • Anonym (...)

De tar inte ifrån dig din dotter.

• trolliz

Tråkigt att det inte blev fler svar då jag sitter i ungefär samma sits nu.

Hur har det gått för er? Hoppas på svar ...

Svar på tråden Vill göra slut, men vågar jag?