• Paige80

Sunving resort på Mallorca eller Rhodos - vilken är bäst?

Vår dotter älskar Lollo & Bernie ocg vi gillar sunving-konceptet. Nu väljer vi mellan Mallorca ( främst Alcudia men funderar också på Cala Bona) och Rhodos, båda resmålen verkar fina! Skulle vara roligt att höra omdömen!
    Vi tänker åka i början av oktober och har två barn som då är 4 och 1,5 år. Vi hänger ju en hel del på hotellet men är också en familj som vill hitta på saker så omgivningarna är viktiga.

• Svar på tråden Sunving resort på Mallorca eller Rhodos - vilken är bäst?
  • AnetteA

Har bara varit på Sunwing Alcudia och tyckte att det var ett toppenställe för vår 2 åring. Bra barnpool för mindre barn och nära till den underbara stranden. Vi var i mitten i september och jag tyckte det var som svensk sommar. Jag tror att i början av oktober är det nog för kallt i pooler på Mallorca, så den tiden tror jag Rhodos är bättre, Har vänner som varit på Sunwing på Rhodos och de tyckte det var j-bra, men inte så fin strand.

• Paige80

Tack för svar! Ja, du har nog rätt i att det kan vara för kallt i poolen iom att de inte är uppvärmda. Men det borde väl vara rätt varmt i havet? Vi var i Turkiet samma period i höstas o då var det varmare i havet än i poolen.

Vilken byggnad bodde ni i på Alcudia o var ni nöjda m boendet?

Jag tycker Alcudia verkar mysigare än Rhodos, men skulle gärna höra fler omdömen

Svar på tråden Sunving resort på Mallorca eller Rhodos - vilken är bäst?