• SunFlower81

när vände sig era barn?

Hej, 
    Är gravid med andra barnet i v.35 (34+5) och min bebis ligger fortfarande med sätet nere. 
    När vände sig era barn? Var det skillnad på första och andra barnet?
    2ndra barnet vänder sig enligt min barnmorska oftast senare och fixerar sig ibland aldrig. 

När barnen vänder sig sen, har ni då känt det?

Min dotter föddes i v. 35+5, men hon var fixerad  med huvudet nere från v 33-34 någon gång... 
    Jag har haft värkar till och från sen v.20 den här gången, så jag börjar bli orolig men vill ju helst att bebisen ska hinna vända sig. 

• Svar på tråden när vände sig era barn?
  • aftereight

Igår när jag var hos barnmorskan så låg bebisen med huvudet neråt. Jag väntar andra barnet och är i vecka 34. Jag har inte känt just när den vänt sig, men har känt att den ligger med huvudet neråt samt att den kommit längre ner.

Jag minns inte såhär på rak arm hur det var med första barnet, har inte dom pappren framme just nu. Han var tidigt fixerad i alla fall. 

• Galaxtica

Går på gravidyoga och instruktören där säger att man kan använda sig av skulderställningen för att försöka vända barnet, hon har tydligen haft någon som till och med lyckats vända barnet på så sätt inne på förlossningen.

Den här ställningen är det:
    www.yoga.se/var/corporate/storage/images/media/images/bindu/23/23_pregnant2/7102-1-nor-NO/23_pregnant2_image_550_w.jpg

Hon säger att när man använder den i syfte av vändning så kan man lägga kuddar under sig så man slipper hålla upp sig själv och att man ska ligga en längre stund än man gör när man bara yogar. Minns inte om hon sa i alla fall en halvtimme eller något sånt.
    Kanske värt ett försökt i alla fall, lycka till! :)

• Mercurialis

Första barnet låg rättvänd redan runt vecka 30, kanske till och med tidigare än det.

Andra barnet låg på tvären ända fram till vecka 35+3, när det var dags att komma ut.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • SunFlower81

Tack för alla svaren.

Jag har ett UL för att kolla tillväxt och även position den 25/2, hoppas bara att liten stannar i magen tills dess,(första tjejen var ju redan ute tills dess) nu är det främst sängliggandes som gäller fram tills dess...

Jag brukar yoga regelbundet med har aldrig hört att skulderstående ska underlätta en vändning, åh andra sidan har jag aldrig frågat om det heller. ;) väl värt några försök iaf, tack .

Svar på tråden när vände sig era barn?