Misshandel/vårdnadstvist någon chans?
För och göra en lång historia kort separerade jag med barnens pappa i Oktober förra året med buller och bång efter en misshandel. Barnens pappa kom hem full som en ättika, uttrykte könsord och andra hemskheter mot mig inför barnen. Lugn som en filbunke som jag är ignorerade och försökte gå in i ett annat rum med barnen så pappan skulle kunna lugna ner sig därav han följde efter och försökte provocera. Jag höll mitt lugn och gick ifrån honom då han puttades, tryckte upp sitt huvud i ansiktet på mig , tryckte upp mig mot väggen och spottade på mig. Gick då uppåt i trappan där hemma med 2 åriga sonen i famnen varav han sprang efter och tog ett ordentligt tag i mitt högra ben och drog mig ner längs hela trappan med sonen i famnen fortfarande. Kom loss och tog mig åter igen upp för trappan och gick in i sovrummet där stora dottern på 5 år sprungit upp gråtandes skrikandes och såklart livrädd efter att ha sett hela senariot. Pappan kommer efter och börjar puttas och skrika, spottas och drämmer ner mig i golvet inför barnen varav han kör upp två fingrar i mina näsborrar och kör runt så det sprutar blod i hela ansiktet. Han utöver även slag och sparkar när jag ligger i fosterställning på golvet. 5 åriga dottern är hysterisk och blir ännu mer hysterisk när hon ser hur blodet forsar i hela mitt ansiktet. Då dottern skriker hysteriskt, sonen gråter och jag skriker högt "vad gör du?" börjar grannar reagera och står utanför vårt hus. När det knackar på dörren låter pappan mig resa mig upp och säger "men xxxxx vad har du gjort med dig själv" och står chockad och försöker övertala mig till att det var en olyckshändelse. Jag försöker lugna barnen som är livrädda för mig pga. allt blod (dottern är extremt känslig mot blod) medans pappan går ner och öppnar dörren och försöker säga att det inte är någon fara. Grannen vägrar gå förrens han pratat med mig så jag kommer ner helt blodig för trappen varav det kommer fler grannar och ser. pappan fortsätter hävda att han inte rört mig, att jag gjort det mot mig själv och en himla massa andra anledningar han inte minns 2 sekunder efter att han sagt dom.
Detta polisanmälde jag aldrig pga. att vi bodde tillsammans, han var barnens pappa, jag var naiv och trodde att det bara var en blackout.
Men efteråt insåg jag att jag levt i ett förhållande i 7 år med våld, psykisk misshandel och intalat mig själv att detta är normalt.
Idag är vi separerade, och mot hot han har fått mig till att skriva på ett eget kontrakt att han inte ska betala underhåll, att han får ha barnen 1 vecka och 1 helg i månaden, att jag ska betala dagisavgift, kläder, och allt barnen behöver.
Än idag är det mycket psykisk misshandel, mycket könsord, och puttingar in i väggar osv. hans egna släktingar hyser oro när barnen är hos honom då han är väldigt stirrig och oansvarig som person. Jag har kommit till en punkt då jag måste göra något, jag kommer få leva i detta helvetet resten av mitt liv om jag inte gör något.'
Kan jag göra en polisanmälan nu ett halvår efteråt? jag har blivit hotad att inte få säga något till varken psykologen vi gick till efter händelsen eller till andra. Jag har bilder både på mitt blodiga ansikte, ett stort svart blåmärke över hela benet efter att han drog mig ner för trappen och flera vittnen.
Jag tänker även söka ensam vårdnad.
Och underhåll.
Pappan missköter sonens magsjukdom med medicin han ska ha dagligen, och det märks alltid när dom kommer från pappan. Barnen gråter och vill inte åka ifrån mig. Barnen lever på mackor och sitter framför tvn och ser film hela dagarna när dom väl är där, oftast har han dom ungefär hälften av tiden han ska ha dom då han lämnar bort dom antingen till mig eller sina föräldrar för att festa, dejta osv.
Har jag någon chans?
Pappan har även gängrelaterad bakgrund och vistas ibland i dessa kretsar. Jag är trött på och vara rädd av hot.
Min familj, vänner och även delar av hans familj står bakom mig.
Jag är trött på terrorn och måste göra något innan något annat spårar ur. Barnen är 2 ½ och 5 år och tror att bråk, puttningar osv. är ok. Barnen beteer sig som apor varje gång dom kommer hem från pappan då inga regler finns och det skriks/skälls mycket på barnen. Hade kunnat skriva så mycket mer men försökte göra allt kortfattat. undrar ni något så svarar jag såklart.
Tacksam för svar!