• Charlie32

Studera företagsekonomi

Hej där ute
    Jag får mitt andra barn i Mars och tänkte ta tillfället att studera några poäng under tiden.
    Jag behöver verkligen få in ekonomi i mitt cw och undrar om det är någon annan som läst med två barn, hur
    många poäng hann ni med osv, vilket universitet ? Jag vet att det finns mycket nätbaserade kurser men har ingen erfarenhet av hur dom fungerar.

Tacksam för alla svar 
    C

• Svar på tråden Studera företagsekonomi
  • LIsasz

Ja.. mycket beror ju på din personliga kapacitet och disciplin.. Är du smart behöver du inte plugga så mycket, är du medelbegåvad och har disciplin så är det inga problem... brukar inte vara jättemycket i skolan när det gäller företagsekonomi, så du är inte så bunden av föreläsningar.. 

Summa kardemumma - pluggar du så klarar du det , barnen tar ju tid men det går!

• Bolide

Läsa FEK är inte svårt om du är normalbegåvad och är något sånär bra på matte. Om du bara ska läsa ett par poäng och inte en hel kandidat är det inte lika viktigt att skaffa sig relevant erfarenhet under studietiden. Konkurrensen bland nyexade ekonomer är stor och vill man ha attraktiva jobb får man allt ligga i under studietiden.

Svar på tråden Studera företagsekonomi