snälla vill ha råd, blir snart galen
Jag är mamma till tre barn. En flicka på fem och en liten pojke på 8 mån och vårt mellanbarn som är 2,5 och född med downs syndrom. Jag har alltid varit hemma med barnen men nu håller jag på att bli tokig. Mellandottern Saga, slänger allt hon hittar, får okontrollerade vredesutbrott, slår och puttar och river lilla pojken så fort jag tittar bort i en sekund och slår och river stora dottern så fort hon kommer i närheten. Nattningen ska vi inte tala om.. jag sjunger, håller om henne, vyssjar henne, välling, gonattsagor.. men det tar mig nästan tre timmar att natta henne och hon skriker och vrålar och slåss och väcker hela huset med de andra barnen.. Hon förstår inte ett nej och skrattar när jag försöker säga till henne... Jag älskar henne och vet att hon har ett handikapp som gör det svårare för henne... MEN JAG BLIR TOKIG.. jag har inte en sekund för mig själv och går konstant på helspänn... hon sover oroligt på nätterna och vaknar säkert 10 gånger per natt och är ledsen... och eftersom hon bara kan teckna lite och inte har något tal än så är det väldigt svårt att förstå vad det är för fel...
snälla.... vad gör man? hur gör ni som har syskon till ett handikappat barn.. jag blir så ledsen jag vill verkligen att det ska fungera.. men jag är rädd att hon ska göra illa min lillakille om jag tittar bort i en sekund.. bara att gå på toa är svårt här hemma eftersom jag helatiden måste dela dom på ett bra sätt så hon inte kommer åt honom om jag sitter och bajsar :/ och jag vill ju inte att någon av dom ska vara ledsen... och jag vill inte heller vara ledsen..
Snälla jag behöver verkligen råd