peugeot 307 bilbarnsstol?
Hej! Läste nyss att våran akta graco duoflex inte kommer att passa i våran nya bil.
Jag vill därför ha förslag på vilka modeller som passar, och om ni är nöjda eller. :)
Hej! Läste nyss att våran akta graco duoflex inte kommer att passa i våran nya bil.
Jag vill därför ha förslag på vilka modeller som passar, och om ni är nöjda eller. :)
Min stol stod inte med i våran Peugeot 508 från februari 13 häller men den är godkänd i den bilen, skriv till tillverkaren och fråga om det verkligen stämmer ? Om inte stolen är typ fyra år? Eller bilen inte har Isofix eller nått sånt? Vi har en besafe izi plus, bästa stolen man kan ha utan tvekan ;)
Är det så att bilen inte finns med i lista över vilka bilar stolen är godkänd i, eller är det någon som provat att montera och den passar inte?
Listorna över vilka bilar en stol är godkänd i är innebär såvitt jag vet att tillverkaren tror att stolen passar. Att bilen inte finns på listan behöver inte betyda att det inte går att montera stolen, och att bilmodellen finns på listan är inte heller en garanti att den går att montera bra.
Om det är så att stolen helt enkelt inte ryms, rekommenderar jag att prova Axkid Minikid i första hand. Hög rygg och lång användningstid, kräver ganska lite utrymme i bilen samt lätt att montera.
Passar inte den, prova britax maxway.
Är den också för utrymmeskrävande, britax hiway 2 (som dock har kortare rygg).
Ifall bilen har isofix, och barnet är långsmalt kan klippan triofix vara ett alternativ, men maxvikt i den bakåtvänt är 18 kg så är barnet lite tungt kan den vara urvuxen redan när barnet är 3 år.
Izikid izi plus är en jättefin och ombonad stol, men den tar mycket plats i bilen och ryggen är ganska kort även om den är godkänd till 25 kg. Gissar på att den blir för kort i ryggen vid minst 10 cm kortare barn än minikid (sonen har provsuttit).
Se till att provmontera stolen i bilen innan ni köper.
Lycka till!
Ja fast har han bara provsuttit stolen är det ju inte säkert att den varit rätt inställd eftersom man tar ur kuddar mm medans barnet växer?
Hoppas du hittar en bra stol iaf :)
det står i bruksanvisningen att den inte passar. Men då kanske den passar ändå alltså? För det står att den passar 306, och 308 tex.