När introducera ny vuxen för små barn?
Hej. Jag har två små barn, 5 o 2. I maj -13 separerade vi och barnens mamma flyttade till ett hus i närheten, I oktober fick jag reda på via mitt äldsta barn att en annan vuxen man besökte dem den helgen. Jag påpekade för barnens mor att vi kanske ska ta det lugnt på den fronten med tanke på att separationen var ganska färsk. Jag sa också att hon har halva tiden att göra vad hon vill - alltså träffa vem hon önskar. Först sa hon att det bara var en vuxen kompis och de brukar "hänga". Nästa gång det var hennes helg med barnen var det samma visa: "XX var bara här o hjälpte mig med att ta ut hunden, och då bjöd jag honom på middag", sa hon då. Två helger senare var han där igen. Jag frågade om hon inte hade ngt att informera mig om? "Jo, men du har säkert hört att jag och XX är tillsammans". Familjepsykologen hade före vår separation uppmanat oss att vara tydliga och informativa för barnens skull. Så detta kändes inte bra.
En dryg månad efter att relationen bekräftades fick jag ett sms från henne: "FYI: XX o jag är inte tillsammans längre"
Bra så? Nä. Förra måndagen kom nästa sms: "Trevlig helg med barnen, de har fått träffa XX som jag dejtar". Jag tyckte återigen att det var för tidigt, att hon ska "stabilisera" relationen innan mina barn introduceras. Hon svarade att det inte råder ngt tvivel om att hon är deras trygga punkt, och att det är harmlöst att träffa andra vuxna.
Jag vet att jag inte har ngt att säga till om när hon har barnen, men det känns inte bra. När min äldste kom hem i måndags berättade han att mammas nya "kompis" hälsat på o sovit över. Är det den definitionen på kompis han ska lära sig? Vill bara understryka att det inte handlar om svartsjuka, jag är orolig för dem jag älskar mest: barnen