• Pingu2014

5;2! Nu kör jag igång! Pepp, mattips och framgångar :-)

Hej

Vet inte om flera sådana här trådar finns, men jag skulle i alla fall vilja starta en ny där man kan vara med från början.

Nu har julmat, vintermys i soffan och minimalt med motion gjort sitt. Nu skall det bort.

Jag har jojobantat, jojotränat, jojoätit och jojodeppat så många gånger. Det enda som funkat är 5;2, men den gick åt h-e i jul och under alla helger som varit. 

Nu är det dags att förbereda kropp och knopp inför vårens intågande.

Själv kör jag såhär;

Fastedagar; Tisdagar och torsdagar. 
    Övriga dagar; fullkorn, bra fett och gärna lite guldkant men då med måtta
    Motion; Pod-promenader skall de komma att heta. En långpromenad med en härlig pod i öronen helt enkelt. Då MÅSTE jag ju promenera hela poden igenom Plankan skall också införlivas, varje kväll innan läggdags. Har en fantastisk matta ståendes i garderoben, den skall nu dammas av!

Någon som hänger på mot en hälsosam vår?

• Svar på tråden 5;2! Nu kör jag igång! Pepp, mattips och framgångar :-)
  • Daniiielle

Jag har också tänkt börja nu och med samma fastedagar. Har aldrig testat detta förut men hoppas att det ska ge lite resultat. Jag tränar på curves tre dagar i veckan och ska försöka komma ut på barnvagnspromenader också.

• Pingu2014

Vad jag äter en fastedag;

Frukost: En stor kopp kaffe med 1 dl laktosfri lättmjölk
    Lunch; En kycklingfilé, bladspenat, gurka, tomat och någon droppe crema di balsamico
    Middag; Samma som lunchen

Jag försöker göra det så enkelt för mig med rena råvaror och så lite mejeriprodukter som möjligt. Jag vill helst inte dricka mjölken heller men måste ha den i kaffet, och den ger lite energi på morgonen...

• Malva05

Hej här är en till som nyss börjat med 5.2 dieten, har lite olika fastedagar men oftast måndagar och onsdagar eller den dag som passar bäst.

Har sen 22/12 2013 börjat räkna kalorier 1700 ca och åt så fram till tror det var 4/1 i år och har sen dess kört med 5.2 har varit lite upp och ner med hur strikt jag ätit.

skulle vilja ha lite tips på mat mest för fastedagar , men ja även för annan bra nyttig lättlagad mat som man kan äta under veckorna. 

• Pingu2014

Kan ju även fylla i nuvarande vikt samt målvikt

10/2; 65.0 kilo

Målvikt; 61,6 kilo

Jag vore väldigt nöjd om jag den 1 april nått min målvikt, eller åtminstone är på väldigt god väg

• Pingu2014

Första fastedagen idag! Nu kör vi!!

Mensen är på G så jag är uppsvullen och väger nästan ett kilo mer än vanligt... Blir spännande att väga sig i slutet på veckan efter 2 fastedagar och förhoppningsvis mensfri. 

• Pingu2014

Ingen som vill hänga på???

Svar på tråden 5;2! Nu kör jag igång! Pepp, mattips och framgångar :-)