• mariija94

resa med 15 månaders

Vi ska flyga för första gången med barn på tisdag är lite nervös över hur de ska gå.. Får man ta med vatten till välling på flyget ? isåfall hur mycket? eller kan man ta med färdigblandad välling i termos ? tar gärna emt fler tips på saker som kanske kan underlätta under dessa 4-5 timmar :)

• Svar på tråden resa med 15 månaders
  • The Fugly

Vi hade med oss tetror samt ett par burkar och lite smoothies samt en flaska vi fyllde med vatten efter vi passerat säkerhetskontrollen.

Annars hade vi lite leksaker (tysta sådana) och en iPad där hon kunde titta lite på teletubbies som vi precis introducerat.

Jag rekommenderar bärsele eller sjal och att ni själva inte är vrålhungriga. Man kan få svårt att äta själv om barnet blir oroligt ellerr väldigt aktivt.

• Dixie

Ta med tetra med välling, du får inte ta med vatten eller färdigblandad välling genom säkerhetskontrollen.

• Judiths

Du får ha med mat till barnet som går åt under flighten. När vi flög till Tyskland fick jag smaka på vattnet jag hade i nappflaska i säkerhetskontrollen. När vi flög till USA körde de barnmaten genom någon speciell maskin som kontrollerade vätska. iPad har varit tacksamt här med. Annars har vi försökt att bara ta det lugnt (lätt att säga) och om det går bara sitta ibland utan leksaker så att barnet kommer 'in i lunken'. Vi har gett nässpray vid start och landning för att undvika öronvärk då vår tjej är svår att få att äta/dricka på beställning, annars kan man ju försöka se till att de dricker och därmed sväljer vid start och landning. Vatten till ersättning har vi fått värmt av kabinpersonalen på planet, de serverar ju te så hetvatten finns färdigt. Trevlig resa!

Svar på tråden resa med 15 månaders