• Erfdgt

V.34+2, förvärkar? Magknip?

Jag är nu i v.34+2 och har smärtor som känns som magknip, främst i övre delen av magen och ner på sidorna och ibland sprider sig smärtan bak på ryggen. Jag har foglossning som är jättejobbigt, men det här är en annan typ av smärta. Har även känt av lite illamående. Är det bara vanlig magknip? Förvärkar? Känns tidigt för det. Jag har haft en hel del sammandragningar i flera veckor.

Första barnet kom i v.36+1, men det var sju år sedan, så kommer inte ihåg hur det var eller kändes :P

• Svar på tråden V.34+2, förvärkar? Magknip?
  • aleakim

Tycker det låter som förvärkar. Ring till förlossningen, mest troligt kommer de vilja att du kommer in.

• Evelina021

Jag har lika och är också i v 34+2 ;) jag tror de är förvärkar men jag skulle inte ringa fl om det inte börjar göra jätte ont eller att det kommer tätt.

• Erfdgt

Blev inlagd. Dom hoppas på att kunna stoppa det nu, men jag tycker inte att det känns så lovande i nuläget. Huvva!

• aleakim
    Erfdgt skrev 2014-02-09 00:27:14 följande:
    Blev inlagd. Dom hoppas på att kunna stoppa det nu, men jag tycker inte att det känns så lovande i nuläget. Huvva!

Klokt gjort att ringa, hoppas de lyckas stoppa det :)
    BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • Erfdgt

Äntligen hemma igen, med bebisen kvar i magen :)

Det visade sig vara en magsjuka som mest troligt retat igång ordentliga och väldigt smärtsamma sammandragningar. Fått bricanyl, dropp och morfin. Känner mig lite bättre nu. Fortfarande sammandragningar, men dom gör inte ont längre. Var öppen ca 1-2cm, lite kvar på livmodertappen och bebisen har inte fixerat sig ännu, även om den ligger med huvudet neråt och har gjort det i ett par veckor. Tror dock att slemproppen gick nyss, så vi får väl se hur länge bebis stannar kvar i magen nu... Förra barnet var fött ca 2 dygn efter slemproppen.

• aleakim

Vad skönt, om man nu kan säga så om magsjuka, haha. 

Det är bra att du varit inne en gång redan känns det som, om det nu skulle dra igång snart. Då känns de som att de är lite mer förberedda på sjukhuset på något sätt. De är ju verkligen duktiga idag :)

BF: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb <3
Svar på tråden V.34+2, förvärkar? Magknip?