• Vinröd

Bra restauranger i Göteborg?

Jag hade häromdagen en rent gräslig restaurangupplevelse på en restaurang i Göteborg, när jag var ute tillsammans med min man och min tvååring. Sällskapet var det enda som var bra! 
    Därför undrar jag nu: Snälla, är det någon som har tips på någon hyffsat trevlig restaurang i Göteborg? 
    Vi går sällan ut, och när vi gör det vill vi iallafall ha det någorlunda trevligt.

• Svar på tråden Bra restauranger i Göteborg?
  • Lena

Var var ni?

Prisklass? Med eller utan barn?

Vi brukar läsa vad GP tycker.

Hos pelle
    Barrique
    Chilli
    Texas Longhorn

• Vinröd

Lena, tack för de fina tipsen.
    Jag svarade här på tråden för några dagar sedan, men kan inte se inlägget, så något
    måste blivit fel när jag la ut det.
    Alla restaurangerna du tipsade om verkar ju trevliga nu när jag tittat på deras hemsidor.
    Mycket bra tips! Texas Longhorn har jag varit på förut, visserligen utan barn, och där har det
    varit mycket trevligt. Vet inte hur det skulle vara att ha barn med, men när restaurangen är bra
    så brukar de ju kunna fixa så det blir bra för alla gäster.

Nu senast när vi var ute och åt hade vi barn med, men jag tror inte att det påverkade varken bemötandet, servicen eller maten. Vi var då på Mediterraneo på Västra hamngatan. Jag skriver inte restaurangens namn för att
    vara taskig mot dem, utan för att jag hoppas att ingen annan råkar ut för en liknande restaurangupplevelse
    som vi hade där. Det måste ju finnas massvis av trevliga restauranger att gå till istället.

Är det någon annan som har något mer tipsa på någon trevlig restaurang? Gärna barnvänlig.

• Lena

Om man har barn med tycker jag det är lättare om de har lekrum eller något pyssel till barnen, men sen så har vi barn i dagisåldern.

Jensens beufhus och pizza hut är de enda vi har testat med framgång med barnen.

• Vinröd

Ja, ur den synvinkeln är det lättaste stället jag vet att äta på Ikea :) 
    Har de lekrum på jensens beufhus eller pizza hut? Det var evigheter sen jag var där!

Vi var för ett tag sedan på Min bror och jag. Det var helt perfekt. Maten var jättegod och de ansträngde sig verkligen och gav det där lilla extra för att alla skulle trivas. Sen är visserligen vårt barn bara två år, och gör inte särskilt mycket väsen av sig. Sitter gärna med och äter. Det var iallafall mycket lyckat. Dit kommer vi gå igen, antingen med eller utan barn.

• Lena

På jensens har de lekrum på pizza hut har de pyssel barnen får.

Svar på tråden Bra restauranger i Göteborg?