• Anonym (undrar)

ofostrig graviditet

Måste man göra en medicinsk abort vid ofostrig graviditet? Skulle vara i vecka tio nu.. men hinnsäcken är som i vecka 7-8 enligt ul. Någon som väntat ut ett eget missfall?

• Svar på tråden ofostrig graviditet
  • Anonym (Val)

Jag valde pillren i v.10 p.g.a att man annars kan få gå nästan hur länge som helst och jag vill inte veta att resterna av mitt döda barn låg där. Eller rester o rester,det hade i princip försvunnit redan v.9+0 så hade jag gjort VUL lite senare hade de nog skyllt på ofostrig. Tror ofta det är så,man har haft ett foster,men det har krympt och försvunnit/absorberats av kroppen.
    Men valet är ditt,det kommer ju ut förr eller senare så orkar du vänta så gör det.

• Anonym (undrar)

Oki så det kan inte vara skadligt för mig på nått sätt och vänta att det kommer ut själv?

• Anonym (Val)
    Anonym (undrar) skrev 2014-02-09 10:16:52 följande:
    Oki så det kan inte vara skadligt för mig på nått sätt och vänta att det kommer ut själv?
    Nja,i regel inte. Förr gjorde man ju aldrig nåt,man visste ju inget förrän man började blöda. Men det är klart,hur länge som helst med gammal slemhinna är väl egentligen inte så bra och det tär ju på psyket också. Man står ju still tills det kommit ut och man kan läka och gå vidare.
Svar på tråden ofostrig graviditet