• Aniiee

I natt sörjer jag...

I natt sörjer jag min barndom, den tog slut för fort. Jag var bara 8 år när den tog slut.

I natt sörjer jag min ungdom. Jag fick ingen alls.

I natt sörjer jag min mor. Jag önskar att hon hade fått bli gammal och grå och få barnbarn och vara lycklig.

I natt sörjer jag min mormor, men bara lite. Hon var ändå ganska nöjd. 

I natt sörjer jag mina barn som jag aldrig fick lära känna.

I natt sörjer jag mig själv. Själviskt, jag vet, men jag kan inte låta bli.

Jag lovar att skärpa mig imorgon bara jag får sörja här och nu.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden I natt sörjer jag...
  • Anonym (Hanginthere)

Tillåt dig känna och vara närvarande.

• mr me

Varför var du åtta när din barndom tog slut?

• Aniiee
    mr me skrev 2014-02-08 02:13:29 följande:
    Varför var du åtta när din barndom tog slut?
    Ja, du. Säg det.  För att Gud tycker om att jävlas med åttaåringar? (Jag tror inte på gud, så det låter otroligt i min öron)

Om du menade: "Vad hände när du var åtta som gjorde att din barndom tog slut" så är svaret: Min mamma blev allvarligt sjuk och orkade inte ta hand om oss, så jag fick göra det istället. Ta hand om min mamma, mina syskon, huset, hunden, tvätten, städningen, maten, trädgården, alltihop. Det var ju inte hennes fel, men det blev så.
  • mr me
    Aniiee skrev 2014-02-08 03:14:09 följande:
    Ja, du. Säg det.  För att Gud tycker om att jävlas med åttaåringar? (Jag tror inte på gud, så det låter otroligt i min öron)

Om du menade: "Vad hände när du var åtta som gjorde att din barndom tog slut" så är svaret: Min mamma blev allvarligt sjuk och orkade inte ta hand om oss, så jag fick göra det istället. Ta hand om min mamma, mina syskon, huset, hunden, tvätten, städningen, maten, trädgården, alltihop. Det var ju inte hennes fel, men det blev så.
    Aha. Det låter jobbigt... Rynkar på näsan
  • Aniiee
    puss skrev 2014-02-08 07:36:13 följande:
    Kram. På riktigt. Lilla fina åttaåring.
    =) Det kan hon behöva.
  • Anonym (nästan)

Jag fick inte heller vara barn särskilt länge, här led föräldern av alkholism Rynkar på näsan Ett jävla missbruk gjorde att jag inte kunde få en bra barndom. Var inte meningen att ta din tråd och klaga, men jag tänkte dela med dig och säga att du är inte ensam.

• puss
    Aniiee skrev 2014-02-08 17:36:54 följande:
    =) Det kan hon behöva.

om du tittar tillbaka på henne kan du säga "jag är stolt över dig, och jag älskar dig.".
    *puss puss puss puss*
  • Aniiee
    Anonym (nästan) skrev 2014-02-08 17:40:37 följande:
    Jag fick inte heller vara barn särskilt länge, här led föräldern av alkholism Rynkar på näsan Ett jävla missbruk gjorde att jag inte kunde få en bra barndom. Var inte meningen att ta din tråd och klaga, men jag tänkte dela med dig och säga att du är inte ensam.
    Ingen fara. Det är så ledsamt och så illa att föräldrar inte kan hålla tassarna borta från spriten. Jag vet. 

Andra orsaken till att jag fick växa upp så fort. Medans min mamma var sjuk låg min pappa asfull i soffan. Varje dag, i princip. Eller så låg han asfull i tvättstugan och rökte som en skorstenspipa, så min lärare i lågstadiet trodde att jag tjuvrökte på väg till skolan =/

Så jag tog hand om en sjuk mamma, en full pappa och yngre syskon.

Hoppas du har fått det bra ändå, till slut.
  • La Lola

STOR kram Ts!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Aniiee
    La Lola skrev 2014-02-08 18:12:25 följande:
    STOR kram Ts!
    =) Tack!
  • Ensam hemma

Mina tankar finns hos dig. Man måste få sörja ibland för att kunna komma tillbaka starkare. Du har gjort ett fenomenalt jobb och blivit en underbar vuxen människa.

Kram från mig till dig.

Svar på tråden I natt sörjer jag...