• Jennie1987

Ljusröd mensflytning?

Hej alla!

Jag har pco (s?), har vetat det sen flera år nu.
    Jag och maken har försökt bli gravida i lika många år och först nu verkar det fungera någorlunda i kroppen.
    Jag får sällan/aldrig spontan mens eller äl. Men i november fick jag en spontan mens, och blev överlycklig!
    Var mitt i 1 års uppehåll från allt vad behandlingar heter, och hade inte tänkt starta någon ny behandlingsomgång fören nu till våren.
    Men jag ringde min gyn och han tyckte det vore synd att "slösa bort en mens", så jag började med dubbelkur Pergotime.
    Fick en finfin äl! Och har fått fina ägglossningar med hjälp av Pergotime sen dess.
    Och mensen har kommit som en klocka, jag har alltså inte blivit gravid.

Så nu i januari, så gjorde jag som vanligt ett vul på dag 14, hade två stora fina ägg på 16 mm, ett på varje äggstock. Jättekul! :)
    Och idag vaknade jag med hemsk mensvärk, och kände i hela kroppen "att idag kommer mensen", är på dag 32. Mina cykler har legat på 31-34 dagar nu under 4 månader med Pergotime.

Hur som helst, världens värsta mensvärk hela dan idag, har legat i soffan i fosterställning med vetekudden på magen.
    Pratade med min gyn idag, fick veta att jag haft en jättefin äl igen (konstaterat med blodprov).
    Men, mensen är liksom inte som den brukar.
    Och jag brukar aldrig ha såhär mycket mensvärk.
    Mensen började som en brun flytning, och min gyn sa att jag skulle börja räkna dag 1 när det kommer klarrött blod. Så hela dagen idag har jag sprungit på toa och väntat på det där röda blodet, eftersom jag vill att det ska komma igång så jag kan börja med Pergotime på tisdag igen.
    Men den är typ lite ljusröd, mest som en flytning, kletig liksom, med inget klarrött blod.

Tycker det känns väldigt olustigt, eftersom det funkat perfekt nu i flera månader, och efter varje äl har jag fått en riklig mens på ca 5 dagar, inga tveksamheter alltså.
    Nu vet jag inte ens om jag kan räkna dagens "blödning" som dag 1...?

Har någon varit med om något liknande?
    Ska jag vänta ett par dar och se om mensen kommer igång mer, eller ska jag utgå ifrån att detta är min mens, bara att den är lite annorlunda denna månanden?

Det som oroar mig mest är just att jag har så otroligt mycket mensvärk.
    Nästan så jag lipade...

Hoppas nån kan göra mig lite klokare!

Svar på tråden Ljusröd mensflytning?