Ja, jag blev rätt paff med, hade inte alls trott vi skulle få den frågan vid ET!?
Vi skulle ju dessutom få färsk blasto och av det jag läste innan så var ju redan oddsen betydligt bättre med det och eftersom blastos också har en 4% chans att dela sig (ca 5ggr större än vid naturlig grav..) så trodde jag det var omöjligt att de skulle sätta in mer än 1.. och ja, som du säger var det ju 1a försöket t.o.m!!
Så här fick vi det förklarat:
Ett embryo når blastocyststadiet på dag 5 ELLER 6. för det mesta hinner alltså någon bli färdig redan på dag 5, om inte, är de där på dag 6 och man brukar ju naturligtvis ta av de som redan hunnit till dag 5.
Vi gjorde ET på dag 5 och då fanns 2st som som var på "dag5stadie", inget hade ännu hunnit till "dag6" och eftersom de då inte kunde avgöra vilket som skulle se bäst ut som fullt utvecklad blasto så fick vi välja om vi ville ha båda... Min man fick avgöra, för jag blev rätt ställd, men nu känns allt ok och ju mer jag tänker på det ju mer vill jag att det faktiskt är båda därinne 
Skulle vara grymt praktiskt! Jag fyller 37 i år och vi ville ha fler än en till när vi började försöka för ca 4 år sedan, så får vi tvillingar (har inte haft minsta lilla blödning ännu..) så skulle vi ju "komma ikapp" tids mässigt så att säga