• Trisse85

Hinnsvepning

Någon som gjort hinnsvepning och kan berätta hur det gick för er?

Jag gjorde en svepning idag och enda sen dess har bebis i magen varit överaktiv non stop. Hon är heltokig. Sparkar och bökar hela tiden.
    Och jag har till och från ont vilket jag hoppas ger resultat i form av värkar.

Någon som varit med om detta eller liknande?

Isak 120927
  • Svar på tråden Hinnsvepning
  • Sessan03

Har fått svepning med både 2a och 3e barnet. Med andra barnet så startade värkarna efter 8 h, då åkte vi till förlossningen men väl där avstannade det. Fick sova kvar och kl 07 på morgonen gick vattnet.
    Med tredje barnet hände inget alls, blev igångsatt dagen efter svepningen.

• Trisse85

Sessan03 hade du ont något innan värkarna?

Hur reagerade bebisen?

När gjorde du svepningarna jäntemot bf?

Isak 120927
  • Isabella06
    Trisse85 skrev 2014-02-05 21:26:49 följande:

Sessan03 hade du ont något innan värkarna?

Hur reagerade bebisen?

När gjorde du svepningarna jäntemot bf?

Isak 120927
    Jag fick en svepning i v 38 ( 37+2) slemproppen släppte efter nån timme med blod i. Sedan drog det igång. Sonen född 42 timmar efter det.

Kände ganska direkt effekt efter svepningen. Mycket mer direkt Molvärk och tryck neråt.

Va öppen 2-3 cm när den gjordes.
  • Margaux

Med sista barnet så hade jag besök hos bm på bf. Gjorde en svepning som inte gjorde ont alls. Detta var kl 13. Kl 08 dagen efter startade värkarna. Hade inga direkta känningar innan det.

• Trisse85

Så olika.

Hon bökade runt hela gårdagen från svepningstillfället och slutade inte. Försökte sova men det var svårt. Vaknat flera gånger inatt men så har hon sovit. Nu på morgonen började hon böka igen.

Hoppas verkligen att det kommer hända något.

Isak 120927
Svar på tråden Hinnsvepning