nykastrerad katthona gör sina behov överallt utom i lådan
Nu börjar detta bli jobbigt. Har två katter en på fem år. Kastrerad hona. Och en på fyra år som kastrerades för nästan två veckor sen. Problemen började efter kastreringen. Plötsligt går hon inte på lådan längre. Från början hade vi två lådor. Men då båda bara använde den ena o den andra stod tom jämnt tog vi bort den. Men det var två år sen nu. I alla fall. Efter kastreringen höll vi katterna isär. O släppte ihop dem dagen efter då den lilla var piggare och så. Den stora gillade inte alls den lillas nya lukt o fräste o så. Men då den lilla är mycket mindre i storlek kommer hon in bakom soffan vilket den stora inte gör. Efter nån dag var de vänner igen. Men den stora pryglade den lilla då hon ville använda lådan vid ett tillfälle så nu går den lille o kissar o bajsar i hallen på allt som kan tänkas ligga där o i bebisens bilbarnstol och under vagnen. Ja det är outhärdligt. Detta funkar inte. Vi måste få stopp på detta igår typ. Jag misstänker hon inte vågar gå på lådan. Men hur får jag henne att gå där igen?
Min man är inte förtjust i katterna från början så han vill bli av med henne nu. Men ger mig en chans att försöka få bukt med detta. Så tips snälla.
(Jag tror att hon inte vill gå på lådan pga att den andra katten jagar bort henne, men jag vet inte)