Orolig
Jag behöver hjälp. Jag äter inga p-piller och vi skyddar oss inte på något annat sätt heller. Och har inte gjort sedan i slutet av maj när vi bestämde oss för att skaffa barn. Det har inte varit något konstigt eller krånglat utan mensen har kommit och varit som vanligt, tills i november... Fick mens fem dagar efter bim, den 3/11 (2013) och det var inget ovanligt med den. Vi blev lite ledsna för att det inte hade blivit en bebis men tänkte att det var bara att hoppas på nästa försök. Skulle ha min mens den 7/12 men den kom inte. Tog gravtest (både hemma och hos barnmorskan) men det visade inget. Veckorna gick och det blev dags för ännu en mens (beräknad den 10/1 2014) men inte heller den kom. Fortfarande bara negativa gravtest. Men då började magen bli svullen och större, jag är ovanligt trött, får som lättare molande mensvärk till och från, mycket flytningar och mer illamående morgon och kväll. Och nu det senaste har illamåendet ökat och brösten har börjat ömma och "strama", och nu ser jag gravid ut. En läkare har känt på livmodern men hon vågade inte säga något så nu väntar jag på en tid för ultraljud. Någon som har varit med om något liknande?