• Malima

Njurstas, sjukskrivning

Ni som har fått njurstas under graviditeten, blev ni sjukskrivna och hur länge? 

Kan det "växa bort" ? 

Vad hade ni för symptom? När kom de?

Jag är i vecka 18 nu och läkarna misstänker att jag har antingen njurstas eller njursten, ska tlll urologen nästa vecka för utraljud, 

• Svar på tråden Njurstas, sjukskrivning
  • lottaas

Hej,
    jag hade njurstas i min första graviditet, men envis som jag är sjukrevs jag inte då jag fick för mig att härda ut. Så här i efterhand och några år senare och om det händer i denna graviditeten så skulle jag definitivt sjukskriva mig. Det gör så fruktansvärt ont så läkarna sa: Klarar du detta klarar du förlossningen galant! Det satt i i ca 10 dagar på  mig.

Lycka till och hoppas att du blir bättre snart!

• Malima

Vad skönt att höra att det inte höll i sig så länge för dig! Jag hade attacker under 3 veckor, till och från. Då var jag sjukskrivern Sen blev jag smärtfri i 4 veckor, men nu känner jag att det börjar komma tillbaka lite. Har hört att man ska ligga mkt på vänster sida för att avlasta, så det gör jag även om jag sover som en kratta. Allt för att slippa smärtan, den är heeeemsk!

Man känner sig så ensam med besvären, för det finns så lite att läsa om det och jag känner ingen som haft det. Missförstå mig rätt, men skönt att höra att det finns fler!

• lottaas

Jag håller med. Skönt att höra att det finns fler. När jag var hos läkaren första gången det kom så sa dem att det var njursten och att man inte kunde göra något åt det. Och som du skriver finns det väldigt lite att läsa om det på nätet osv. Skönt är ju i alla fall att det går över. Hoppas du blir bättre snart!

Svar på tråden Njurstas, sjukskrivning