• Blivandemamma92

Några östgötar med BF aug - 14?

Hej! Jessica heter jag och är 21 år gammal och plussade den 15/1 för första gången... Är just nu i v.10+6 BF 26/8 :) vore trevligt att komma i kontakt med några andra från Östergötland och utbyta lite tankar, idéer och symptom. :) Det symptomet jag mår värst av och har haft störst problem med är illamåendet.. Men är lika glad för det då graviditeten är planerad :) Så vad har ni för symptom?? :)

• Svar på tråden Några östgötar med BF aug - 14?
  • josve

Hej! Bor på gränsen mellan östergötland och sörmland. Blir 21 i mars och är beräknad 26/8 :)

• Blivandemamma92

Gud va mysigt! :) Vi kan knappt hålla oss ifrån att berätta för alla vi känner.. Men vill passera v.12 först :)

• josve

Vi berättade för familjen ganska snart efter vi själva fick veta. testade positivt i vecka 8. nu växer jag så det knakar så går inte dölja så nära vänner vet och även mitt och sambons jobb. Anledningen till att jag ville att folk skulle veta hyfsat tidigt är för ifall det skulle bli ett missfall så vet dom och kan ha respekten för det. vet dom inte är det lätt att någon råkar kläcka nån dum kommentar . men än så länge har det gått bra så är inte orolig :) första 12 veckorna har nu gått så, går in i vecka 13 imorgon :) Jag mådde väldigt illa i början och var fruktansvärt trött. Är piggare nu och illamåendet är nästan helt borta :)

• Blivandemamma92

Familjen berättade vi för så fort vi fick veta.. Men då vi inte varit på första ultraljudet än (har en bokad tid på torsdag) så vill vi hålla det inom den närmaste kretsen sålänge.. Min mage har också börjat synas nu så hoppas att alla uträkningar är korrekta så jag kan tala om för mina kollegor varför jag varit frånvarande en del. Illamåendet har nästan avtagit helt nu men tröttheten har gjort det väldigt svårt att jobba.  Flört

• josve

Va kul med tidigt ultraljud ! vilket landsting tillhör ni ?  Jag går hos barnmorska i sörmland och här erbjuds inget ultraljud förutom RUL.

• Blivandemamma92

Ja verkligen! Kan knappt vänta längre :)
    Vi tillhör Östergötland :) 

Svar på tråden Några östgötar med BF aug - 14?