• Rodhakestigen

Vad äter ni efter en hetsdag?

Hej hej.
    Idag har tyvärr speglats hemskheter. Detta resulteterade att förutom lunch blev det:

200 g flingor
    1 (250g) baguette
    100 g färskost
    8 kakor
    1 chokladkaka

+lite till. Just nu fruktansvärt däckad och magen gör ONT Med stort O. Har sedan länge haft bulimi (utan att spy). Dock har jag kommit låååång väg i mitt tillfrisknande. Stabilt BMI på 20.

Men frågan är. Imorgon? Jag vet av erfarenhet att svält ska det inte bli. Men jag känner mig aldrig att jag klarar av maten på "vanligt" matschema. Det vill säga runt 2300 kcal för mig (väldigt aktiv). Även sjukt rädd att "glömma" att äta och sedan hetsäta igen i övermorgon. Ska jag äta fast kroppen säger Nej imorgon?

Tips? Erfarenheter? Tackar för det mesta.

• Svar på tråden Vad äter ni efter en hetsdag?
  • belliz82

Usch ja jag gör precis som du svälter mig dagen efter vilket man egentligen inte vill!

Jag brukar försöka hålla mig till lite lägre kalorier dagen efter mkt grönsaker o sallad det funkar ibland.

• Boel

Jag har också problem med bulimi, har hetsätit och kräkts flera gånger dagligen. En "fri dag" äter jag alldeles för lite. Men mitt största problem är att jag har låg självkänsla, vilket resulterar i rädsla för att inte bli accepterad och sedd och därför vill jag vara smal. Min bulimi kom senare - för mig är det en flykt från viktfobin, ett sätt att tillåta mig vad som helst, hur mkt som helst utan att det påverkar kroppen. Tyvärr leder det här till att man isolerar sig och mår dåligt. Det är ohållbart!

Dagen efter måste du äta regelbundet så att du håller dig mätt. Detta låter kanske klyschigt och tråkigt och svårt, men jag tror det är vilträdslan som gör det svårt. Det gäller att man vågar erkänna det det för sig själv!

Sedan mitt barn föddes har jag inte hetsätit en enda gång och jag ska kämpa för att det ska fortsätta så, varje timme, varje dag!

Lycka till!

• Rodhakestigen

Svälte mig inte och insåg orsaken bakom det som hände. Och denne man är inte värd att äta sig så.det gör ont!

Jag brukar köra med litervis vatten och lätta grönsaker...

• Rodhakestigen
    belliz82 skrev 2014-02-03 21:58:21 följande:
    Usch ja jag gör precis som du svälter mig dagen efter vilket man egentligen inte vill!

Jag brukar försöka hålla mig till lite lägre kalorier dagen efter mkt grönsaker o sallad det funkar ibland.

Samma... Har ju varit mätt i dagar ibland efter hets. Antar mental mättnad. Grönsaker <3
  • Rodhakestigen
    Boel skrev 2014-02-04 00:15:25 följande:
    Jag har också problem med bulimi, har hetsätit och kräkts flera gånger dagligen. En "fri dag" äter jag alldeles för lite. Men mitt största problem är att jag har låg självkänsla, vilket resulterar i rädsla för att inte bli accepterad och sedd och därför vill jag vara smal. Min bulimi kom senare - för mig är det en flykt från viktfobin, ett sätt att tillåta mig vad som helst, hur mkt som helst utan att det påverkar kroppen. Tyvärr leder det här till att man isolerar sig och mår dåligt. Det är ohållbart!

Dagen efter måste du äta regelbundet så att du håller dig mätt. Detta låter kanske klyschigt och tråkigt och svårt, men jag tror det är vilträdslan som gör det svårt. Det gäller att man vågar erkänna det det för sig själv!

Sedan mitt barn föddes har jag inte hetsätit en enda gång och jag ska kämpa för att det ska fortsätta så, varje timme, varje dag!

Lycka till!

Tack :)

Men sååå klyven ang. viktfobi. Tror det mest handlar.om att jag mår dåligt. Vill hitta en fysik smärta (i magen) som.passar min inre smärta (huvudet)
Svar på tråden Vad äter ni efter en hetsdag?