• PrettyinPink

Skillnaden mellan de olika Concord bilbarnstolarna?

Funderar på ny bilbarnstol/bältesstol till 6-åringen, och blev intresserad av Concord Transformer. Är det någon som vet skillnaden på de olika modellerna, T, XT och XBAG? Det skiljer ju väldigt mycket i pris på de olika webbsidorna, men ingenstans står det vad beteckningarna betyder.

• Svar på tråden Skillnaden mellan de olika Concord bilbarnstolarna?
  • Jopja

Skillnaden mellan Concord Transformer T och Concord Transformer XT är att XT har lutningsbart ryggstöd! X-Bag har jag dock inte koll på. Jag funderar själv på Concord Transformer XT, Concord Transformer T eller Cybex Solution X2. Inte det lättaste att välja!

• ankansankan

Hittade precis det jag sökte, på jollyroom.se:
    "Skillnaden mellan Concord Transformer X-bag, T och XT:

X-bag: Har inget skydd på sidan, men extra förstärkning. Man kan inte justera ryggen på den direkt genom knappen, utan det ska göras manuellt, den har 21 manuella inställningsmöjligheter när man trycker på knappen som sitter på ryggen. Detta är också den billigaste modellen. Skalet är helsvart på baksidan.

Transformer T: Den enda skillnaden mellan denna och X-bag är att designen är mer exklusiv i tyget. Denna har också inbyggd justering i ryggen, så man trycker bara på knappen, så justerar den sig själv, man behöver alltså inte göra det manuellt. Skalet på baksidan är vitt.

Transformer XT: Den är nästan precis som T i modellen. Modell och färg är samma, men denna har även justering i bottenplattan, så att stolen kan lutas en bit. Detta är den dyraste modellen."

Svar på tråden Skillnaden mellan de olika Concord bilbarnstolarna?