• RosaPinky

Onda, oregelbundna förvärkar v 40+1

Detta har jag nu fått stå ut med sen igår kväll. Det känns som magknip/mensvärk och ett starkt tryck nedåt när förvärkarna kommer. Jag funderar på om jag ska gå ut och ta en promenad och röra mig ordentligt idag, då kanske det övergår till riktiga värkar. Klockade några imorse när jag låg i sängen och de kommer väldigt oregelbundet med väldigt olika längt. Säg mellan 8 och 25 minuter mellan varje värk..

Vad tycker ni? Hur länge hade ni förvärkar? Gjorde de ont? Hur kändes de? Tips för att få igång de på riktigt? 

Tacksam för alla svar <3

• Svar på tråden Onda, oregelbundna förvärkar v 40+1
  • Alla hemma

Sådär var mina värkar med fjärde barnet, fram till fem minuter innan hon föddes. Hade inte svärmor tvingat iväg oss till förlossningen så hade hon blivit född hemma! Försök att vila så du orkar föda barn, för det är troligen dags snart.

• Tonka

Tror nog det är riktiga värkar...?! Är det ont i den veckan så! Jag har haft förvärkar/sammandragningar sedan v 18 men de gör inte ont, är bara obehagliga. Kolla med förlossningen vad dr säger. Jag trodde oxå inför första förlossningen att det var förvärkar men det var riktiga, var i v 38 då.

• RosaPinky

Ojj, jag har läkartid imorgon kl 10. Så om det inte blir intensivare värkar fram tills dess och jag klarar att hålla mig hemma så får vi se vad dom säger på fl imorgon.. 

Tack för era svar! <3

Någon mer som kanske vill dela med sig? 

• Isabella06
    RosaPinky skrev 2014-02-03 15:19:42 följande:

Ojj, jag har läkartid imorgon kl 10. Så om det inte blir intensivare värkar fram tills dess och jag klarar att hålla mig hemma så får vi se vad dom säger på fl imorgon.. 

Tack för era svar! <3

Någon mer som kanske vill dela med sig? 

Hur har det gått? Kommit nån bebis?
  • Isabella06
    RosaPinky skrev 2014-02-07 03:36:44 följande:

Värkarna blev allt starkare och han kom ut den 5/2 kl 04.47 :)

Härligt! Grattis!!!
  • Tonka
    RosaPinky skrev 2014-02-07 03:36:44 följande:
    Värkarna blev allt starkare och han kom ut den 5/2 kl 04.47 :)

Gratulerar!! :)
Svar på tråden Onda, oregelbundna förvärkar v 40+1