• Anonym (Ledsen)

2:a missfallet, använda Trombyl/Albyl Minor?

Hej!
    Jag är en tjej på snart 28 år som just fått mitt andra missfall. Känns såklart ledsamt och tråkigt men det som skrämmer mig mest är att inte veta och en rädsla att det ska hända igen. Denna gången vet jag inte exakt vilken vecka missfallet skedde, hade en del småblödningar mellan v 6 och 9, testet visade neg i v 11. Förra gången skedde missfallet i 7+0. Förra gången var jag hos min distriktsläkare i ett annat ärende och då togs en blodstatus där man kunde se förhöjt TSH (5,2), varpå jag sattes in på Levaxin som jag nu ätit och proverna har sett jättebra ut. Trots det fick jag alltså missfall ändå.
    Det som nu har slagit mig är om det skulle kunna vara så att jag lätt bildar blodproppar och skulle bli hjälpt av Trombyl/Albyl MInor vid nästa graviditet? Har jag en ökad risk för blodproppar i moderkakan med tanke på att min mamma avled till följd av hjärt/kärlsjukdom (igensatt kranskärl) i 50-årsåldern?

Tack på förhand!

• Svar på tråden 2:a missfallet, använda Trombyl/Albyl Minor?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Beklagar, innan man sätter in behandlig för upprepade missfall måste man utredas. Detta gör inte förrän man haft tre missfall tyvärr. Lycka till

Svar på tråden 2:a missfallet, använda Trombyl/Albyl Minor?