• Anonym (förälder)

intermitisk enskild vårdnad

Hej!
    En vårdnadstvist tar ju en hel del tid.. någon som vet om man kan få intermitisk enskild vårdnad under utredningstiden? Vad kan göra att man får det och hur fungerar det?

• Svar på tråden intermitisk enskild vårdnad
  • Anonym (Z)

Det kan man få men är väldigt ovanligt och beror helt på om tr bedömer att det är det bästa för barnet

• MrsKnapa

Ja de kan man!
    Jag fick det under vår vårdnadstvist.
    Som ska ta 6 mån, lång tid.. Många träffar

• Anonym (förälder)
    MrsKnapa skrev 2014-02-01 20:49:31 följande:
    Ja de kan man!
    Jag fick det under vår vårdnadstvist.
    Som ska ta 6 mån, lång tid.. Många träffar
    Får man fråga vad det var som gjorde att du fick det? Hur pass svårt är det att få? Hur allvarlig ska situationen vara liksom?
  • MrsKnapa

Såg att halva mitt inlägg försvann!!!
    Pappan ville inte skriva på en flyttanmälan (för att jag flyttade ihop med en ny kille)
    Var grunden, sen var pappan dömd för grov kvinnofridskränkning, och senare grov våldtäkt på barn (hans 11-åriga styvdotter) men det var 1 år efter vårdnaden var klar!!!
    Jag har nu ensam vårdnad, men soc har efter påtryckningar från pappan velat haft umgänge efter alla dessa domar(satt han ju inne nästan 5 år) men när han kom ut, tyckte soc såklart dem skulle träffas, vi var helt oeniga kring detta. Men jag fick min vilja igenom, tack

• Anonym (Maya)

Jag fick också intermistisk vårdnad. Pappan hade misshandlat barnet och mig, och satt inne pga detta. Så ett väldigt grovt brott låg bakom.

Svar på tråden intermitisk enskild vårdnad