• Chianti

Visa mig bra Tradera-annonser

Jag tänkte sälja lite kläder på Tradera för första gången och googlar tips. Men det är svårt att veta vad som är en bra resp dålig annons tycker jag. Nåt traderaproffs som vill visa exempel på bra och eller dålig annonser?

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Svar på tråden Visa mig bra Tradera-annonser
  • januari33

Ett tips är att gå på magkänsla.

Ett annat tips är att kolla runt på de auktioner på Tradera där säljaren har många positiva omdömen.
    På så sätt kan du få lite tips om hur dessa säljare gjorde för att lägga upp lyckade annonser på Tradera

• Litet My

Kolla de som har positiva omdömen.

Det jag som köpare (köper en del) vill veta är:

*Skick på kläderna, slitage

*ev fläckar, hål, tvättnoppror, tvättblekta

*Märke/storlek

*Om plagget är stort eller litet i storlekarna, tex Pop och Nova star kan vara gigantiska jämfört med andra märken så skriv gärna med om plagget är stort, litet eller normalt för sin storlek.

*Fraktkostnad (en del tar ut hutlösa summor som täcker mer än bara frakten)

* Jag kan gilla att "köp nu" finns med också till fast pris, avskyr att passa tider osv speciellt som jag jobbar natt och ofta jobbar/sover när auktionen gått ut men det gör man som man vill.

*Om du har husdjur och är rökare brukar många ta med

*Gärna en kommentar vad du tyckt om kläderna, kan man ju iofs ljuga om men jag tycker det gör ett personligare intryck "Overallen höll min dotter torr och varm 6 månader innan hon tyvärr växte ur den"

Svar på tråden Visa mig bra Tradera-annonser