• Anonym (Medberoende)

Gift med en narkoman. Hjälp!

Hur fan hamna jag här!?

Två barn och gift med en narkoman... Han lovade att sluta. Han har slutat vart på behandlingshem. Varit ren i perioder. Han är världens bästa pappa förutom hans missbruk. Nu går han bakom ryggen på mig.

Jag älskar och hatar honom!

Känner mig så ensam.... Jag vill verkligen ha kraften att bryta mig loss. Men vad ska hända med barnen? Dom kommer bli förtvivlade. Jag hatar detta...

Hur många gånger ska man få förlåta?

Hjälp mig komma ur detta. Vill så gärna, men vet hur smärtsamt allt kommer bli. Vi har hus och barn.. Allt kommer bli splittrat och jag kommer inte ha råd med ett skit till barnen.

Vad har jag satt mig i!?

• Svar på tråden Gift med en narkoman. Hjälp!
  • Isola80

Jobbar han? Hur går det med det?

Hur vet du att han använder narkotika nu?

• Anonym (Ärligt)

Ärligt talat TS läs vad du skriver själv. Hur tycker du det verkar?
    Barnen mår bättre i en drogfri och lugn miljö än i en sådan som du beskriver. Du förstår väl själv att du måste för deras skull ta dig ur det här?
    Du är troligtvis inte ensam, din omgivning backar dig säkert.
    Du får ju pengar då du säljer huset och ärligt talat är det väl bättre att barnen får växa upp i en lugn trygg miljö med dig själv även om det inte blir till en lyxtillvaro. Hellre fattig och lycklig än rik och ledsen...eller var det tvärt om..

Ta hjälp ta dig loss

• Anonym (Medberoende)
    Isola80 skrev 2014-01-31 23:57:39 följande:
    Jobbar han? Hur går det med det?

Hur vet du att han använder narkotika nu?
    Han jobbar och det går bra. Men det är för att han vart ren ett tag..

För 1 månad sedan hade han beställt hem tabletter. Jag fann dom och han lovade att det var ett misstag och att han hade tänkt slänga dom ändå.

Idag när jag kommer hem efter jobbet så är FB öppet och han har slocknat i soffan. Jag ser då att han försökt leta runt efter tabletter hos folk. När jag konfronterar han så blir han arg och vill inte prata.

Har gått igenom detta så många gånger och jag trodde äntligen han hade get upp skiten. Men jag har säkert förlåt 1000ggr och då överdriver jag inte.

Men vad jag än gör så finns det inget lyckligt slut..
  • Anonym (Ärligt)

Nej du får ta barnen och flytta ut en tid tills denne man tagit tag i sitt liv om det nu händer. Det är ju en dyster prognos du målar upp med Tidigare behandlingar. Bor du kvar där och accepterar undrar jag vad som sker den dag Soc skulle upptäcka detta.....
    Har TS några egna problem med droger eller sprit?

• MarieHJ
    Anonym (Ärligt) skrev 2014-02-01 00:05:06 följande:
    Nej du får ta barnen och flytta ut en tid tills denne man tagit tag i sitt liv om det nu händer. Det är ju en dyster prognos du målar upp med Tidigare behandlingar. Bor du kvar där och accepterar undrar jag vad som sker den dag Soc skulle upptäcka detta.....
    Har TS några egna problem med droger eller sprit?
    Jag förstår och håller med i allt du säger.. Jag hade själv resonerat som du om jag hade vart utomstående.

Jag hade problem som yngre. Men jag tog mig ut det på egen hand.

Barnen har inte märkt något än då han smusslar och är världens bästa på att dölja från alla utom mig.. Jag kan läsa av han.

Jag vet att jag måste lämna, men jag har levt på ett tomt hopp och tomma löften. Den mesta tiden är han bra och ren, men kommer i svackor då och då... Det är dom bra stunderna som får mig att hoppas.

Jag vet att han kommer gråta och försöka övertala mig med allt. Jag vet att han älska mig och barnen och hatar sitt missbruk. Men han är väll för svag... Han är en otroligt god människa men fan vad missbruk förstör..
  • Anonym (Ärligt)

Kanske du behöver stöd att ta dig ur detta, tex kvinnojouren. Kan ju nyttja dem som bollplank för att finna en permanent eller temporär lösning.

Svar på tråden Gift med en narkoman. Hjälp!