• Vadskajagheta

Träning

Jag gjorde ett uppehåll på min träningen men började igen den 13 januari. Nu går jag efter 1500 kcal / dag, jag går 30-45 minuter/ dag sen lägger jag på 200 kcal. De enda jag äter är nötfärs, potatis, fullkornspasta, kött och grönsaker/wokgrönsaker och påsesåser men inte sånt gjort av grädde.
    Jag gick ner typ 2 kg..på tre veckor känns lite lite >.<
  • Svar på tråden Träning
  • PerG

Du bör inte gå ner mer än ca 0.5-1kg per vecka, så 2kg på tre veckor är snarare helt okej!

• Vadskajagheta
    PerG skrev 2014-01-31 23:41:24 följande:
    Du bör inte gå ner mer än ca 0.5-1kg per vecka, så 2kg på tre veckor är snarare helt okej!
    Okej, jag har dock små syndat lite, men hur lång tid måste gå innan jag SJÄLV kan se resultat?:)
  • sportpappa
    Vadskajagheta skrev 2014-02-01 10:48:11 följande:
    Okej, jag har dock små syndat lite, men hur lång tid måste gå innan jag SJÄLV kan se resultat?:)
    Följ upp en gång per månad.
    Vikten går upp och ner från dag till dag beroende på vätskemängd och hur mycket du har i tarmarna. De variationerna är inget att bry sig om.

Hur snabbt du ser resultat beror på din kropp. Ditt nuläge och vad du gör. Om du är underviktig idag så blir det nog svårt att se några resultat alls. Förhoppningsvis så går du då upp i vikt.
    Om du är "normalviktig" så går det långsamt.
    Om du är väldigt överviktig så går det snabbare.
  • Vadskajagheta
    sportpappa skrev 2014-02-01 12:55:40 följande:
    Följ upp en gång per månad.
    Vikten går upp och ner från dag till dag beroende på vätskemängd och hur mycket du har i tarmarna. De variationerna är inget att bry sig om.

Hur snabbt du ser resultat beror på din kropp. Ditt nuläge och vad du gör. Om du är underviktig idag så blir det nog svårt att se några resultat alls. Förhoppningsvis så går du då upp i vikt.
    Om du är "normalviktig" så går det långsamt.
    Om du är väldigt överviktig så går det snabbare.
    På ett sådant bmi test så anses jag vara normalviktig, men jag vill få en plattare mage ^^
  • sportpappa
    Vadskajagheta skrev 2014-02-01 15:37:31 följande:
    På ett sådant bmi test så anses jag vara normalviktig, men jag vill få en plattare mage ^^
    I så fall ska du mäta din mage och inte titta särskilt mycket på vikten.

Träna din bukmuskulatur med plankan.
Svar på tråden Träning