• Kajsa Anka 02

Osötad gröt och/eller välling i Phuket

Nu har jag letat överallt men inte lyckats hitta någon gröt/välling som är osötad här i Phuket! Är det dags att ge upp letandet eller har någon tips på var man kan köpa detta?

Vore så tacksam för lite hjälp!

• Svar på tråden Osötad gröt och/eller välling i Phuket
  • Queenie70

Om ni bor där kanske nån kan skicka från sverige?

• Kajsa Anka 02
    Queenie70 skrev 2014-02-01 00:48:43 följande:

Om ni bor där kanske nån kan skicka från sverige?

Ja det är ett alternativ. Hittar vi ingen gröt får det nog bli så.
  • Kajsa Anka 02
    Nyfikna72 skrev 2014-02-01 00:56:01 följande:

Ja nån välling lär du knappast hitta......

Det spelar ingen roll om det är gröt eller välling, men jag förstår att välling inte säljs på så många andra ställen än i Sverige. Det har dock sålts genom dealfish tidigare, hittar dock inget nu tyvärr..
  • Kajsa Anka 02
    Nyfikna72 skrev 2014-02-01 01:09:44 följande:

Vadan behovet då, på semester bara eller?

Nej en längre vistelse. Tyvärr fick vi inte plats i packningen med all den gröt som hade behövts...
  • Nyfikna72

Behövts? Har dom ingen mat i övrigt i det landet då? Vad äter deras egna ungar på morgonen tex? Kan inte vara så märkvärdigt att lära sitt barn att äta nåt sånt istället för att fortsätta med nåt svenskt.

• Kajsa Anka 02
    Margaux skrev 2014-02-01 01:21:33 följande:

Koka egen gröt?

Vi gör det just nu.. Vill dock åt järnet i industrigröten. Svårt att komma upp i de mängder barnet behöver tycker jag. Finns inget paltbröd att berika med heller.
  • kixan
    Kajsa Anka 02 skrev 2014-02-01 14:58:29 följande:
    Vi gör det just nu.. Vill dock åt järnet i industrigröten. Svårt att komma upp i de mängder barnet behöver tycker jag. Finns inget paltbröd att berika med heller.

För det första så behövs inte berikad gröt om barnet i övrigt äter varierat. Inget av mina tre barn har fått anat än hemlagad gröt och de har hälsan alla tre... Känner du dig ändå orolig kan du ha i aprikoser, de är järnrika.
    A -03, F -05, V -10
Svar på tråden Osötad gröt och/eller välling i Phuket