• carolina03

Förstoppning i 3 veckor, panik !

Som rubriken.
    Har haft förstoppning i 3 veckor nu, är gravid i v 36-37. Magen har bråkat större delen av mitt liv men nu är den omöjlig.
    Jag har prövat nästan allt nu dessa veckor.
    *lactulos 10dagar
    *microlax 3 ggr
    *inolaxol 5 dagar
    *läckerol
    *torkad frukt
    *massa vatten
    mm....

har även varit inne på antenentalen och fått klyx
    Blev skickad till akuten där jag bara blev behandlad som pesten och ifrågasatt varför jag kom dit när jag va gravid.

NU har jag panik

Vågar jag ge mig på tarmsköljning ??!!
    Känns nästan som det är enda vägen ur det här.

Känner hur min lilla flicka blir stressad i magen när jag sitter på toa och tarmarna krampar och det enda som kommer ut är slem.

Vad faan ska jag ta mig till, hela kroppen känns sjuk och trött !
    Vill bara lägga mig ner och gråta !

• Svar på tråden Förstoppning i 3 veckor, panik !
  • faithfully

Tycker att du ska prova messmör, fungerar super på mig och dottern. Ta en rågad tesked efter frukost, lunch och middag till att börja med, du kanske inte gillar det men det fungerar verkligen. Sedan får du se vilken dos som passar dig. Fortsätt drick ordentligt.

• faithfully

Är också i tredje trimestern och äter järn..

• ia90

Har du testat att äta rå lök i mängder? Eller halstabletter super starka, jag har själv haft förstoppning och det som funka för mig var mixrolac (ser att du har testat det!) katrinplommon dryck kanske kan testa katrinplommon puré från barn avdelningen? Äckligt men vad gör man inte för att slippa ha förstoppning!

• Intebaramamma

Jag är ofta förstoppad i flera veckor. Det enda som hjälper mig när det gått så lång tid är Dulkolax i tablettform som finns på apoteket!

• mussepigg

Dulcolax! Ta 2 tabletter innan du går o lägger dig, det funkade för mig, men va beredd på att bli skapligt illamående när dom kickat in, själv höll jag på att svimma, men de va värt Det!

• carolina03

Dulcolax, hör er !!
    Köper ett pack när jag jobbat klart för idag.
    Orkar inte peta i mig allt elände med olika naturliga livsmedel som inte fungerar.
    Nu ska tarmarna få igen !!
    Nu har det gått för långt, nu räcker det.
    Så här ont i magen orkar jag bara inte ha. Kommer aldrig orka med en förlossning med den här skruttiga kroppen som inte fungerar.
    Måste kunna få sova någorlunda utan att vakna varje 15-20 min för att det gör ont.
    Tack tjejer !

• mikipiki

Finns tabletter på apoteket som heter ex-lax som funkar jättebra :) man får dock riktiga kramper i magen, men det är värt det.

• carolina03

Sagt o gjort. Köpte dulcolax igår. Men än kommer inte ens så mycket som en harplutt. En massa gas men inget mer. Suck
    Vill inte åka o sätta mig på akuten för att få höra "du är ju gravid, varför är du här, här ska du inte vara. Du ska till antenentalen" som följs av en besvärad suck....
    Fastän det är antenentalen som skickat mig till akuten.
    Fy faan va tröttsamt !!
    Vill bara föda nu så jag kan få tömma min tarm igen !!!

• faithfully
    carolina03 skrev 2014-02-01 11:48:42 följande:
    Sagt o gjort. Köpte dulcolax igår. Men än kommer inte ens så mycket som en harplutt. En massa gas men inget mer. Suck
    Vill inte åka o sätta mig på akuten för att få höra "du är ju gravid, varför är du här, här ska du inte vara. Du ska till antenentalen" som följs av en besvärad suck....
    Fastän det är antenentalen som skickat mig till akuten.
    Fy faan va tröttsamt !!
    Vill bara föda nu så jag kan få tömma min tarm igen !!!
    Vågar du dig inte på messmör?
  • carolina03

Mnja.... Får väl gå till affären o handla lite messmör....
    Har tyckt det har varit vedervärdigt innan men vem vet, kanske kan få ner det nu....
    â?º

• faithfully
    carolina03 skrev 2014-02-01 12:59:30 följande:
    Mnja.... Får väl gå till affären o handla lite messmör....
    Har tyckt det har varit vedervärdigt innan men vem vet, kanske kan få ner det nu....
    ☺
    Ta en rejäl smörgås ;)
  • mammatillivå

Har kämpat hela graviditeten och och tar 30 ml Lactulos per dag, äter psylliumfrö, samt äter minst en rödbeta om dagen, helst två. Det var en läkare som tipsade om rödbetor när jag var ledsen för att det inte funkade trots Lactulos och det funkar faktiskt på mig. Kanske testa det också - finns färdigkokta i grönsaksdisken på ICA..

Lactulos ska man ta en period för att få bra effekt dessutom.

Lycka till!

Svar på tråden Förstoppning i 3 veckor, panik !