• Habbi

Hittar inte chipet!

Hej, min katt fick ett chip igår och jag har försökt att hitta det men jag kan inte känna det någonstans varken i nacken eller mellan skuldrorna. Eller brukar man inte kunna känna det alls? Jag menar kollar man på internet finns det ju bilder som visar att chip är ca 1 cm. Det borde man väl känna.. 

• Svar på tråden Hittar inte chipet!
  • Birgitta2

Nä, sååå stort är inte chipet. Och det är ytterst sällan man kan känna det. Kläm inte runt kring området. Låt chipet sätta sig i lugn och ro.

• Habbi
    Birgitta2 skrev 2014-01-30 15:27:10 följande:
    Nä, sååå stort är inte chipet. Och det är ytterst sällan man kan känna det. Kläm inte runt kring området. Låt chipet sätta sig i lugn och ro.
    Okej då vet jag :) Tänkte att dom kanske hade glömt sätta i det. ^^
  • Birmafröken

Be att de läser av chipet nästa gång du är hos veterinär. Ibland kan faktiskt chipet åka ut igen innan huden läkt ihop ordentligt. När Moltas och hans 6 syskon var nychippade hittade uppfödaren ett litet chip på golvet! Det var rena turen att hon fick syn på det och det visade sig vara Moltas chip som låg där!

• Birgitta2

Chipet kan också börja vandra och sätta sig precis var som helst. Därför ska man överhuvudtaget inte röra stället där chipet är isatt. Polis och veterinär har prylar att läsa av med:) Så kolla gärna.

Svar på tråden Hittar inte chipet!