• Tjejen9001

finns inte katrinplommonjuicen till bebisar längre?

Har kollat i flera butiker men kan inte hitta katrinplommonjuice. Fanns ju innan från hipp va? Dottern avskyr katrinplommonpure, eller gillar väl inte mat konsistens överhuvud taget. Så tänkte att juicen kanske vore lättare. Någon som vet om det säljs längre?

• Svar på tråden finns inte katrinplommonjuicen till bebisar längre?
  • La Lola

Varför ge henne nåt hon inte tycker om?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Flickan och kråkan
    La Lola skrev 2014-01-30 10:51:36 följande:
    Varför ge henne nåt hon inte tycker om?
    Trög/hård i magen skulle jag tippa på.
  • La Lola
    Tjejen9001 skrev 2014-01-30 11:15:23 följande:
    Precis, trög i magen.
    Jaha..
    Hur gammal är hon då?
  • Natulcien

Friggs har katrinplommonjuice på glasflaska. Det fick sonen när han var lite trög i magen en period. Fast då var han 2,5 år gammal. Hur gammalt är barnet det gäller?
    Annars är ju kiwi och päron bra också.

• Tjejen9001

6 månader. Jag har inte vågat testa den då jag inte vet om den ev är för stark. Kiwi är inte bra för så små va? Köpt päronjuice fanns från 4 mån.

• La Lola
    Tjejen9001 skrev 2014-01-30 12:08:42 följande:
    6 månader. Jag har inte vågat testa den då jag inte vet om den ev är för stark. Kiwi är inte bra för så små va? Köpt päronjuice fanns från 4 mån.
    Vad äter hon då som gör henne hård i magen?
  • Natulcien
    Tjejen9001 skrev 2014-01-30 12:08:42 följande:
    Nä, om hon bara är 6 månader så är det nog inte vettigt att ge henne den.
    Ammar du? För då kan du amma extra mycket, eftersom bröstmjölk är laxerande. Om du precis har börjat med smakportioner så kanske det kan vara anledningen, och då kan man avbryta det och återgå till helamning/ge enbart ersättning.
Svar på tråden finns inte katrinplommonjuicen till bebisar längre?