• Anonym (umgänge)

ringa narkotikabrott och umgänge

Är lite orolig då jag fått reda på att barnens umgängesförälder har åkt dit för ringa narkotikabrott. Saker som inte fungerar bra redan nu, vågar man lämna på umgänge ändå? De är heltidsboende hos mig och är hos andra förälderna någon gång i månaden.
    Hur stor är möjligheten att få till ett övervakat umgänge?

• Svar på tråden ringa narkotikabrott och umgänge
  • Kjell2
    Anonym (umgänge) skrev 2014-01-30 09:00:23 följande:
    Är lite orolig då jag fått reda på att barnens umgängesförälder har åkt dit för ringa narkotikabrott. Saker som inte fungerar bra redan nu, vågar man lämna på umgänge ändå? De är heltidsboende hos mig och är hos andra förälderna någon gång i månaden.
    Hur stor är möjligheten att få till ett övervakat umgänge?

Ringa narkotikabrott ger inte med automatik övervakat eller inget umgänge.

Som parallell kan du se på alla föräldrar som döms fört ringa narkotikabrott och ändå slipper LVU på barnen
  • Anonym (umgänge)

Nej, förstår att det inte ger det med automatik. Men man blir orolig, speciellt om andra saker inte funkar ordentligt.

• Anonym (?)

Har brottet skett när umgänget har varit?

Annars ser jag ingen anledning till övervakat umgänge?

• Anonym (umgänge)

Brottet har inte skett då. Känner mest att bara för att man blivit tagen en gång betyder inte det att det bara gjorts en gång.

• Anonym (?)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-01-30 09:32:51 följande:
    Brottet har inte skett då. Känner mest att bara för att man blivit tagen en gång betyder inte det att det bara gjorts en gång.

Du väljer själv om du bara vill se det neagativa hos denna person eller om du vill ditt barns bästa som är att ha en relation till sin föräldrer.
  • Anonym (umgänge)

Spelar ingen större roll hur jag "väljer" att se på saker. I vissa fall är det sådana brister och när en sån här sak dyker upp ovanpå detta så är det kanske inte lämpligt att hen tar hand om barn.

• Anonym (?)
    Anonym (umgänge) skrev 2014-01-30 10:39:09 följande:
    Spelar ingen större roll hur jag "väljer" att se på saker. I vissa fall är det sådana brister och när en sån här sak dyker upp ovanpå detta så är det kanske inte lämpligt att hen tar hand om barn.

Då måste du anmäla till soc så de får göra en utredning för att se om hen är lämplig eller inte, det kan inte du avgöra.
Svar på tråden ringa narkotikabrott och umgänge