Tror ni att jag får donera?
Hej!
Jag har ett tag funderat på att donera ägg, väntar mitt andra barn om någon månad och därefter har jag och maken bestämt att vi inte vill ha fler. Men jag är inte så gammal, 26 i år, och det känns som att någon annan skulle kunna ha glädje av äggen jag har innan jag blir "för gammal".
Men jag funderar också på om jag vore en attraktiv donator. På plussidan är väl att jag inte är så gammal, aldrig haft anlag för övervikt och att jag har blivit gravid lätt, samt har universitetsutbildning och inte varken röker eller dricker.
Men, sedan har jag lite kassa grejer också som oroar mig, som vissa allergier (typ pollen och sånt som hänger ihop med det, vissa födoämnen och vissa läkemedel,) samt att jag är född med en defekt sköldkörtel. Det sistnämnda har dock inte gått i arv till min dotter, så jag vet inte hur ärftligt det är. Min lillasyster är född med mycket lindrig läppspalt också, vet inte om det finns anlag för det hos mig.
Hade ni kunnat tänka er att ta emot ägg ifrån mig med den bakgrunden? Hur pass "kräsna" är de inom sjukvården?
Tacksam för svar :)