• isblomma21

Vilket namn tycker du är finast?

Är i vecka 25 och har börjat fundera seriöst på namn på min lilla tjej. Jag gillar Alicia, men Alva finns också på listan. Min familj tycker Alva är finast, och har till och med börjat kalla bebisen i magen för Alva. Men försöker att inte få det att påverka mitt beslut. 

Vilket namn tycker du är finast? Alva eller Alicia? Glad

• Svar på tråden Vilket namn tycker du är finast?
  • MissLindiz

Alicia! Tycker det har en battre klang..
    Alva så tänker jag på kvinnan i "Madicken"

• Dixie

Alva!!!

Fast min favorit är annars Alma - lika Alva, men inte så vanligt!

• Skepparen
    isblomma21 skrev 2014-01-29 13:53:02 följande:
    Är i vecka 25 och har börjat fundera seriöst på namn på min lilla tjej. Jag gillar Alicia, men Alva finns också på listan. Min familj tycker Alva är finast, och har till och med börjat kalla bebisen i magen för Alva. Men försöker att inte få det att påverka mitt beslut. 

Vilket namn tycker du är finast? Alva eller Alicia? Glad
    Alicia.

Några av anledningarna är att slippa sossekopplingar samt att ge henne möjligheten till ett okej smeknamn (Cia) så småningom. 

Malva är inte att tänka på?
  • LiaSthlm

Måste ju rösta på Alva då eftersom min dotter heter det men tycker Alicia är jätte fint också.

• LiaSthlm

Måste ju rösta på Alva då eftersom min dotter heter det men tycker Alicia är jätte fint också.

• Anneli 87

Tycker båda namnen är fina men röstar nog på Alicia då vi funderade på det namnet när dottern var i magen, dock blev det en Astrid istället :P

Grattis till den lilla i magen :)!

• isblomma21
    Skepparen skrev 2014-01-29 14:47:49 följande:
    Alicia.

Några av anledningarna är att slippa sossekopplingar samt att ge henne möjligheten till ett okej smeknamn (Cia) så småningom. 

Malva är inte att tänka på?

Vadå för sossekopplingar?

Jo Malva är också fint! Men gillar Alva mer :)
  • Dixie
    Skepparen skrev 2014-01-29 14:47:49 följande:
    Alicia.

vad menar du med sossekopplingar??
  • Skepparen
    Dixie skrev 2014-01-30 14:35:01 följande:

det var långsökt................
    Långsökt?! Det är med allra största sannolikhet den mest kända Alva som finns och den personen är intimt förknippad med tvångssteriliseringar och befolkningskontroll. 
    Tycker du att det är långsökt att tycka att Adolf är förknippat med nazismen med?
  • ems92
    Skepparen skrev 2014-01-31 13:22:27 följande:
    Långsökt?! Det är med allra största sannolikhet den mest kända Alva som finns och den personen är intimt förknippad med tvångssteriliseringar och befolkningskontroll. 
    Tycker du att det är långsökt att tycka att Adolf är förknippat med nazismen med?
    det tycker jag om inte annat!
    man pratar om honom som Hitler och inte som Adolf. 

Och bara för att någon med ett redan vanligt namn gjort/sagt något opassande så är det ju inget som säger att TS dotter tänker/blir likadan??  SKÄRPNING!

Och nej TS, jag gillar tyvärr inget av namnen, Alicia är alldeles för vanligt och jag gillar inte Alva.
    Dock Alma som någon nämnde tidigare :D
Svar på tråden Vilket namn tycker du är finast?