Byta skola eller inte??
Hej!! Jag har en son som går i första klass. Han arbetar bra på lektionerna och ligger bra till. Nu till vårat problem, Han har blivit pojken barnen pratar om på ett negativt sätt, att han slåss bråkar och skriker.. Vi har haft många och långa samtal med både han och skolpersonalen. Om att idag har han gjort "si eller så" men oftast kommer det fram att det är andra som börjat.. Men han får skulden eftersom han blir så arg och kan resultera i att han slåss ( vilket vi naturligtvis inte accepterar) Vi har pratat med han och han säger att han försöker hålla sig i från dessa konflikter, men att han känner att får skulden för allt iaf .. Han säger att han vill byta skola men vi vet inte vad som är rätt eller fel. På morgonen kan han ibland säga- jag kan stanna hemma idag så de andra får det lugnt, tycker det känns hemskt att han har den känslan. Vi har en överenskommelse med skolan att de ska höra av sig bara minsta lila har hänt.. Har inte hört nått på 2v, men möts dagligen av barn som kommer och möter mej och säger att idag har Kalle gjort si. Han tycker det inte spelar någon roll vad han gör för det blir alltid fel i skolan. Hemma är det aldrig några problem, inte heller när han är med kompisar på fritiden. Sist jag hämtade sa några barn till mej att alla barn är rädda för Kalle och att jag måste prata med han.. Han stod givetvis några meter bort och hörde allt. Tycker det är jätte hemskt att barnen går och är rädda för han, samt att några kommit på att han kan vi trigga igång så det blir bråk... Han vill byta skola men vi vet inte om vi förvärrar det hela? Snälla någon som varit i samma situation eller har något tips på vad vi kan göra, för att både han och hans klasskompisars bästa??