• WSalma

HiWay fram i V70?

Jag har precis monterat om bilstolarna i min V70. Nu är det tänkt att lillasyster byter från babyskydd till Hiway och storebror tar över TwoWayen.

Lillasyster illvrålar om hon inte sitter nära mig, så hon måste sitta fram (har ingen Airbag på passagerarsidan förstås) för att vi inte ska få nervsammanbrott allihop. Tyvärr ser jag ju just ingenting i sidospegeln när stolen är monterad. Finns det extraspeglar som man kan montera (typ husvagnsspeglar) eller hur gör andra?

TwoWayen har vi aldrig haft i Volvon tidigare. Jag blev inte helt nöjd, tycker att den är så väldigt upprätt och lite vinglig (har satt mig själv i stolen och dragit åt för kung och fosterland, så det bör inte bero på att den sitter för löst).  Kilen under är bakåtfälld. Storebror sitter bakom lillasyster för att få så mycket plats för benen som möjligt.

Tips? Hur har ni andra monterat dessa stolar i en V70?

• Svar på tråden HiWay fram i V70?
  • Aileen Allannah

Vi hade hi-way fram och hade inga problem att se spegeln. Men det finns extra att köpa på Biltema och så.

• WSalma

Vad konstigt! Jag ska åka ner till lokal verkstaden nu och kolla om de har. Annars måste jag kanske sätta storebror bakom föraren och daa tillbaka pasagerarstolen max. Då går det eventuellt att se framför HIWayen.

Tack för svaret!

• Sisisisi

Har du hiwayen monterad på stödbenet eller mot instrumentpanelen? Sikten blir kanske bättre om den lutas mot panelen. Jula har en bra spegel som sätts ovanpå den vanliga.

Jag fick jättebra lutning på twoway bak i V70... Monterade du fast den utan stöd först och drog bak framsätet när den satt bra?

Keep your child rear facing for as long as possible!

• WSalma

Jag fick till det till slut. Det gick att dra fram stolen ytterligare lite grann (jag trodde den var max framme redan) och nu ser jag hyfsat bra bakom barnet.

Spegel var tydligen inget alternativ, då man visst inte får ha extra speglar monterade här om man inte har husvagn eller dylikt (bor ej i Sverige).

Jag kan ju inte ändra framsätet eftersom Hiwayen är moterad där, så jag måste dra TwoWayen mot stolen istället. Det var väl lite det som var problemet. Men det är ok nu.

Tack för tipsen!

Svar på tråden HiWay fram i V70?